شناسایی 400 نوع گیاه دارویی در استان اردبیل

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده است که تولید، کشت و فرآوری آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و علمی استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیلمهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: این مجموعه آمادگی خود را برای همکاری با صدا و سیمای مرکز اردبیل برای تولید برنامه‌های اشتغال محور اعلام می‌کند چرا که رسانه ملی نقش اساسی در فرهنگ‌سازی جامعه و کار خطیر و ارزشمندی دارد.

وی فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل را در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان و تصریح کرد: با فعالیت این مرکز ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه زوج‌های نابارور، درصد موفقیت درمانی آن‌ها نیز به دلیل احساس آرامش در کنار خانواده و کاهش میزان ایاب و ذهاب، بالا رفته است.

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل به فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 400 نوع گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده است که تولید، کشت و فرآوری آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و علمی استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری و کشاورزی می‌تواند در تغییر سیمای اقتصادی استان مؤثر باشد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به این بخش‌ها و ارائه طرح ملی ایجاد پایلوت تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی درجه 3، در این راستا گام برداشته است که امیدواریم با حمایت مسئولان و اختصاص اعتبار لازم عملیات راه‌اندازی این واحد صنعتی آغاز شود.

وی با بیان این که رویکرد تمام فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی گوهرشناسی، طب سنتی، تکنسین داروخانه، مربیگری مهد کودک و غیره با همین رویکرد توسط جهاد دانشگاهی در استان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

کشت و فرآوری گیاهان دارویی می‌تواند در توسعه اقتصادی و علمی استان نقش به‌سزایی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار