معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

راه اندازی کمپین «اصیل بخریم» با هدف تشخیص کالای تقلبی از اصل

حاجی‌محمودی از راه اندازی کمپین اصیل بخریم با هدف تشخیص کالای تقلبی از اصل خبر داد.

ضرورت نصب برچسب اصالت بر روی دارو‌های تولید داخل بالای ۳۰۰ هزار تومانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منان حاجی‌محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری که امروز به مناسبت معرفی کمپین "اصیل بخریم" در سالن شورا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: نحوه تشخیص کالای اصلی و قاچاق برای عموم مردم به طور کامل مشخص نبوده و آموزش‌های خوبی برای افراد در میان گروه‌های تخصصی آغاز شده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی کمپین‌ "اصیل بخریم" با هدف اطلاع رسانی مردم در زمینه کالای اصل انجام شده تا عموم مردم آموزش ببینند تا کالای اصلی را از تقلبی تشخیص داده و با اطمینان کامل خریداری کنند.

حاجی محمودی با بیان اینکه دارو، مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، مکمل‌ها، ملزومات پزشکی و شیر خشک جزو کالاهای سلامت محور محسوب می‌شوند و همه این اقلام باید دارای برچسب کنترل اصالت کالا باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف از ایجاد کمپین‌ تشخیص تخصصی کالاهای اصل از تقلبی ویژه عموم مصرف کنندگان است، افزود: افرادی که کالاها را خریداری کرده و مصرف می نمایند باید توانایی تشخیص کالای اصلی از قاچاق را داشته باشند.

وی ادامه داد: با گسترش فضای مجازی و استفاده از انیمیشن‌ و طنز، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران سعی در آموزش نحوه اجرای برچسب کنترل اصالت کالا در بین عموم مردم داشته و در این راه حدود 25 نفر از هنرمندان از سراسر کشور همکاری‌های خوبی در زمینه تهیه محتوا با ما کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اینکه مسئله سلامتی برای مردم بسیار اهمیت دارد و همه افراد جامعه باید برند اصلی و تقلبی را تشخیص دهند، ادامه داد: برند‌های گران‌ قیمت احتمال تقلب در آنها بیشتر است و برچسب اصالت سلامت با این هدف درست شده تا کالای اصلی را از تقلبی تشخیص و به مردم معرفی کند.

حاجی محمودی با بیان اینکه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی لزوما باید برچسب اصالت و سلامت داشته باشند، بیان کرد: ابلاغیه‌ نصب برچسب اصالت روی کالاهای بهداشتی و آرایشی به وارد‌کنندگان اعلام شده و در فروشگاه‌های بزرگ نیز این موضوع رعایت می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نصب برچسب اصالت در واحد‌های آرایشی و بهداشتی اجرایی شده است، افزود: ملزومات پزشکی و تجهیزات پزشکی هنوز مسئله نصب برچسب اصالت برای آن‌ها نهایی نشده است.

وی یادآور شد: در خصوص مبارزه با کالای قاچاق گشت‌های تعزیراتی‌ و اصناف و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق همکاری خوبی انجام شده به طوری که در طول این مدت جرایم بازدارنده‌تر شده است.

الزام نصب برچسب اصالت در داروهای وارداتی و مکمل‌ها

در ادامه مراسم امیر رامهرمزی‌ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: داور و مکمل‌های وارداتی‌ باید برچسب اصالت داشته باشند.

وی بیان کرد: امکان ورود کالای تقلبی منتفی و حتی غیر ممکن است و وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو را برای داروهای خاص و گران قیمت وارداتی‌ ملزم به برچسب اصالت سلامت کرده است و خوشبختانه ورود داروی قاچاق به کشور احتمالش‌ ضعیف است.

در ادامه مراسم محمدحسین درویش رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تجهیزات پزشکی خانگی برچسب اصالت هنوز به طور کامل بر روی آنها نصب نشده است اما راه‌هایی برای جلوگیری و شناسایی قاچاق این کالا و تجهیزات داریم.

وی بیان کرد: بیشترین ملزومات مصرفی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تجهیزات پزشکی بوده که از طریق سامانه مربوطه تمام کالاها و تجهیزات پزشکی اصلی به ثبت رسیده است و بیمارستان‌ها از این طریق می‌توانند لیست‌های خرید خود را دیدن و کالاهای تقلبی را خریداری نکنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار