وقف،یک سنتی الهی است

امام جمعه فردوس گفت: وقف یک سنتی الهی است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ‌حجت الاسلام بابایی،امام جمعه فردوس صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقف یک سنت الهی است، گفت: وقف،راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وقف برای حوزه های علمیه، دانشگاه و کارهای عام المنفعه بسیار وجود دارد، افزود: وقف در رشته های جدیدی نیز می تواند وجود داشته باشد و پیشنهاد می کنیم که اداره اوقاف به وقف های جدید از جمله خوابگاه های دانشگاه، اعزام زائران رحلت امام راحل به تهران و دیگر زمینه های مورد نیاز جامعه توجه داشته باشد.

 حجت الاسلام بابایی به راه های ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: ابتدا باید اعتماد مردم را نسبت به موضوع وقف جلب کرد به این دلیل که اعتماد مردم در دوران قبل از انقلاب نسبت به وقف از بین رفته بود و اکنون وقف بسیار گسترش یافته است و روحانیت و رسانه ها می توانند در جریان جذب خیران وقف نقش مؤثری داشته باشند.

 امام جمعه فردوس با اشاره به تأثیر فرهنگ وقف در جامعه افزود: وقف می تواند سبب فقرزدایی، توسعه دانشگاه ها و توسعه کارهای بزرگ فرهنگی ملی شود و در واقع وقف می تواند فرهنگ دینی را در جامعه ارتقاء دهد.
انتهای پیام/ب


ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه به وسیله ترویج وقف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.