موکب اربعین؛

موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد یکی‌از موکب‌های موفق در لرستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد را یکی‌از موکب‌های موفق در جغرافیای استان لرستان دانست و گفت: همان‌گونه که امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین را یکی‌از ویژگی‌های مؤمن می‌داند، برپایی موکب اربعین حسینی نیز می‌تواند همین کیفیت را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان،  در حاشیه بازدید از موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد  گفت: خدا را شکر می‌کنم به‌عنوان یک علاقه‌مند به امام حسین(ع) در میان افرادی هستم که با تمام وجود در خدمت به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به این‌که دست‌اندرکاران برپایی موکب، فعالیت در این موکب را از اربعین سال گذشته آغاز کردند، ادامه داد: این افراد لحظه به لحظه وقت گذاشتند و کمک‌های خودی را ذره به ذره جمع کردند که به کمک‌های مردمی تبدیل شد و توانستند با فراهم کردن زمینه اعتماد مردم را جلب کنند که مردم کمک‌های خودشان را در حد توان به موکب بدهند.

غلامی موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد را یکی‌از موکب‌های موفق در جغرافیای استان لرستان دانست و گفت: شاید بهترین در حق این موکب این باشد که یکی‌از بهترین موکب‌های برگشت در مسیر زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) است که به زوار خدمت می‌کنند و در این کار سنگ تمام گذاشتند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که از مرز مهران و چزابه که حرکت می‌کنیم کمتر موکبی در مسیر بازگشت دیده می‌شود، عنوان کرد: بر خود لازم می‌دانم از موکب‌های دیگر که در استان لرستان برپا شد، مانند موکب امام خامنه‌ای تشکر کنم که این عزیزان نیز بسیار زحمت کشیدند.

وی با اشاره به بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان با همراهی معاونان استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از موکب‌العباس(ع) خرم‌‌آباد، گفت: رضایت‌مندی نماینده ولی‌فقیه در استان از همین موکب و سخن گفتن از کیفیت و کمیت آن از نشانه‌های موفق بودن آن است.

غلامی گفت: این کار در تداوم حرکت مردم عراق است که در مسیرهای نجف تا کربلا، کاظمین تا نجف و کاظمین تا کربلا این حرکت شکل گرفته و به یک فرهنگ برای مردم ما تبدیل شده که از خداوند خواستاریم که توفیق حرکت در این راه را در سال‌های آینده نیز نصیب ما کند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: همان‌گونه که امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین را یکی‌از ویژگی‌های مؤمن می‌داند، برپایی موکب اربعین حسینی نیز می‌تواند همین کیفیت را داشته باشد.

انتهای پیام/د

پذیرایی مناسب موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد از زائرین کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.