توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی به پرورش دهندگان ماهی

دامپزشکی استان قزوین برای پیشگیری از وقوع بیماری‌های ویروسی از مدیران واحد‌های پرورش ماهی خواست ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: پرورش دهندگان ماهی از خرید و جابجایی تخم چشم زده و بچه ماهی بدون گواهی سلامت دامپزشکی خودداری کنند.

وحید ابراهیم نژاد حمیدی افزود: به صورت مستقیم از آب رودخانه برای مزارع استفاده نشود و از احداث چاهک در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

وی در ادامه بر ضدعفونی کردن آب ورودی قبل از توزیع آب در استخر‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گفت: همچنین باید تجهیزات ضدعفونی نفر و خودرو در مبادی مزارع استقرار یابد و خودرو‌ها هنگام جابجایی بچه ماهی و همچنین قبل از ورود به مزرعه ضد عفونی شوند.

ابراهیم نژاد حمیدی در ادامه بر ضدعفونی کردن مستمر ابزار، وسایل و دست ها، استفاده نکردن از ساچوک و ابزار مشترک با دیگر مزارع، محدود کردن رفت و آمد کارگر‌ها در بین مزارع و جلوگیری از حضور افراد متفرقه در مزرعه تاکید کرد.

وی توصیه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی ماهیان از محرک‌های ایمنی، پروبیوتیک ها، مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها استفاده شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان در ادامه خواستار نصب کوره لاشه سوز در مزارع و دفن یا سوزاندن تلفات به صورت بهداشتی شد.

انتهای پیام/

توصیه بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی در ماهیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار