درصد قابل توجهی از شرکت ها در مازندران کاغذی ثبت شده اند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: تاکنون ۶۶ هزار و ۶۴۹ شرکت و موسسه غیرتجاری در استان ثبت شده است و بنظر می رسد درصد قابل توجهی از شرکت ها کاغذی ثبت شدند و فعال نیستند.

درصد قابل توجهی از شرکت ها در مازندران کاغذی ثبت شده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۶۶ هزار و ۶۴۹ شرکت در استان مازندران به ثبت رسیده است، افزود: از این میزان ۱۵ هزار و ۱۳۱ شرکت با مسئولیت محدود ، ۲۸ هزار و ۵۷۴ شرکت سهامی خاص ، ۱۶ هزار ۳۰۷ شرکت تعاونی ،۶هزار و ۴۰۸ شرکت مؤسسه غیر تجاری و مابقی از دیگر انواع شرکتها بوده که بیشترین شرکت ثبت شده در شهرستان ساری با ۱۵ هزار و ۵۸۶ شرکت و کمترین شرکت ثبت شده در شهرستان لاریجان با ۱۶۳شرکت است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ یک هزار و ۹۳۰ شرکت در انواع مختلف در استان به ثبت رسید که استان مازندران از این حیث رتبه هفتم و در ثبت مؤسسات غیرتجاری با ۷۶۴ مورد رتبه سوم را در بین استانهای کشور دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد در هفت ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۲۳ شرکت در استان به ثبت رسید و یک هزار و ۸۹۹ دفتر روزنامه و کل پلمب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.همچنین در این مدت ۶ هزار و ۴۸ تغییرات در شرکتها به ثبت رسید که تمامی این موارد به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت گرفته است.

بهادر اظهار داشت با راه اندازی سیستم جامع ثبت شرکتها در دی ماه ۹۳ تمامی امور مربوط به آن نظیر تعیین نام ،تقاضای ثبت شرکت و موسسات و ثبت تغییرات، به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری صورت می پذیرد و متقاضی از تمام فرآیند ثبت شرکت از طریق پیام کوتاه و پیگیری مستقیم از پرتال سازمان با استفاده از کد پیگیری مطلع می شود.

وی حذف مراجعات حضوری ، نگهداری اطلاعات شرکت ها در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان جستجوی اشخاص ذینفع در شرکت جهت سابقه یابی، ارتباط برخط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی برای کنترل صحت اطلاعات، وجود بانک اطلاعاتی شرکت ها و امکان نظارت و بازرسی برخط از ادارات ثبت شرکت را از دیگر ویژگیهای سامانه جامع ثبت شرکتها دانست.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به مهم بودن نقش سازمان ثبت اسناد و املاک به خصوص اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری در نظام حقوقی ، اقتصادی و مالیاتی کشور افزود: با ثبت یک شرکت یا موسسه فعالیت های تجاری یا غیر تجاری افراد حقیقی علاوه بر ساماندهی و نظم بخشیدن ، اعتبار بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد همچنین موجب اعتماد بیشتر مشتریان به شرکت ها وامکان استفاده و بهره برداری آنها از امتیازات ، اعتبارات و تسهیلات سایر سازمان ها می شود.

بهادر در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات ثبت شرکتها و سامانه جامع ثبت شرکتها افزود : پیشخوان ثبت شرکتها در خانه مردم است و دیگر نیاز به حضور مردم در ادارات ثبت اسناد نیست و اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری استان برای همکاری با تجار ،بازرگانان و اشخاص حقیقی و کمک به فضای کسب و کار در استان آمادگی کامل دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در پایان از فعال یا غیر فعال بودن شرکتهای ثبت شده در استان اظهار بی اطلاعی کرد و تلویحا افزود به نظر می رسد درصد قابل توجهی از این شرکتها و مؤسسات اصطلاحا به صورت کاغذی ثبت شده باشند.

انتهای پیام/ف

ثبت کاغذی درصد قابل توجهی از شرکت ها در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.