مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

۱.۳ میلیون تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شد

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه گاز اتان به‌عنوان خوراک در صنایع پتروشیمی مصرف می‌شود گفت:: تا پایان مهر ماه امسال با افزایش تولید ۱۰ درصد، بیش از یک میلیون و ۳۰۳ هزار تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

۱.۳ میلیون تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،مسعود حسنی ظهر امروز در نشست بررسی تولید خوراک صنایع جانبی پالایشگاه گازی در منطقه پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تامین موارد مورد نیاز صنایع پتروشیمی اظهار داشت: گاز اتان یکی از محصولات جانبی پالایشگاه گاز پارس جنوبی که به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اتان بخشی از گاز طبیعی، گاز‌های همراه یا گاز‌های مایع‌شده را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: اتان ماده‌ای بسیار با اهمیت در صنعت پتروشیمی است که بعد از جداسازی در مجتمع‌های استحصال اتان، در واحد‌های تولید اتیلن به‌عنوان خوراک مصرف می‌شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش ارسال گاز اتان به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبرداد و افزود: اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در ۷ ماه امسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

حسنی، با بیان اینکه در ۷ ماه امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۳ هزار تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است گفت: اتان ارسالی به پتروشیمی‌های جم، کاویان و مروارید در ۷ ماه سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۸۷ هزار تن بوده که در ۷ ماه امسال ۱۰ درصد رشد داشته که به بیش از یک میلیون و ۳۰۳ هزار تن رسیده است.

وی، جداسازی و تولید اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها یکی از اولویت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دانست و بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با اتخاذ سیاست‌های اصولی و افزایش تولید اتان، راه را برای تولید رقابتی محصولات پایین‌دست فراهم کرده است.

انتهای پیام/ز

۱.۳ میلیون تن اتان در پارس جنوبی تولید شد

برچسب ها: گاز ، گاز اتان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.