طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور اجرا می‌شود

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های اجتماعی در مدارس، گفت: طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، بهمن صدیق امروز در کارگاه آموزشی ویژه جمعیت همیاران سلامت اجتماعی اظهار داشت: حمایت‌یابی فقط افزایش آگاهی درباره یک مسئله، موضوع یا موقعیت نیست بلکه هدف آن جستجوی تغییر در سیاست‌ها، اقدامات و روش‌ها، تصمیمات و نگرش‌هایی است که موجب فقر و بی‌عدالتی در جامعه می‌شود.

وی افزود: امروزه معضلات اجتماعی در هر استان و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد که این امر باید برای همه قابل درک و فهم بوده و تمام دستگاه‌ها نسبت به این امر حساس باشند.

صدیق با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، گفت: نوجوانان ذهنی جستجوگر و خلاق دارند که باید برای مسئولیت‌پذیری، آگاهی بیشتر و اقدام موثر در این زمینه تلاش کنند که برنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزی اجتماع محور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این زمینه امسال برای دو هزار کلاس درس تفاهم نامه با آموزش و پرورش ۳۱ استان کشور منعقد شد که نگاه بزرگسالانه به دانش آموزان پایه هشتم شود.

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: تلاش داریم با جمع آوری داده‌های قابل اعتماد و معتبر، تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش به مسئولان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام اساسی برداریم.

صدیق افزود: ۵۰ هزار نفر عضو گروه همیاران سلامت روان با برنامه‌های اجتماع محور، اعتماد به مردم و ایجاد پایگاه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری مزین به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در جامعه امروز مدیریت منابع است که باید با توجه به امکانات و شرایط موجود در زمینه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار