توجه به معین های اقتصادی در برنامه ششم توسعه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: از جمله نکات برجسته برنامه ششم پنج ساله توسعه استان، توجه به معین های اقتصادی و ظرفیت اقتصاد مقاومتی، توجه به مطالعات آمایش استان و توجه به محورهای خاص در استان مانند مسائل مربوط به آب است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمد جواد فدائی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان امروز در جلسه کارگروه اقتصادی برنامه ششم توسعه کشور افزود: در راستای تدوین و اجرای برنامه ششم توسعه کشور و استان کرمان باید اهداف تعریف و آنها را به شکل کمی تعیین شوند و در ادامه برنامه های اجرایی برای تحقق آنها تدوین گردد که این کار در صورت انجام، اقدام بسیار موثری خواهد بود.
وی تصریح کرد: کمیته ها در تعیین اهداف کلی نقش مهمی دارند و اهداف تعریف شده باید اجرایی باشند تا بتوان آنها را کمی کرده و برنامه عملیاتی را برای آنها تنظیم نمود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید بر اینکه تعیین اهداف برنامه ششم توسعه استان کار دقیق و مهمی است، تاکید کرد: تعریف درست اهداف، مهمترین کار کمیته های برنامه ششم توسعه کشور است.
وی افزود: تفکیک اهداف در سال های مختلف برنامه ششم توسعه استان از دیگر مواردی است که در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد.
فدائی اظهار کرد: سهم تمامی برنامه های تعیین شده از سوی کمیته ها در تحقق رشد اقتصادی هشت و نیم درصدی استان باید مشخص شود تا این میزان رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه قابل تحقق و نیز قابل ارزیابی باشد.
وی بیان کرد: زمانی می پذیریم امکان تحقق رشد اقتصادی8/5 درصدی در برنامه ششم توسعه استان کرمان وجود دارد که طرح ها مشخص، منابع مالی آن ها مشخص و زمان بندی آنها نیز مشخص باشد و سایر موارد مربوطه نیز در آنها دیده شده باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: مدیریت صحیح منابع موجود در استان و کشور می تواند به بهره وری مناسب و در نهایت توسعه کشور بیانجامد.
رئیس گروه آمایش و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: تامین مختلف منابع مالی، توجه به بهره وری و استفاده از ظرفیت معین های اقتصادی در برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.
علیرضا رهبر دهقان به تعیین نرخ رشد اقتصادی 8.5 درصدی در استان کرمان طی برنامه ششم توسعه اشاره و عنوان کرد: سند برنامه ششم توسعه کشور مشتمل بر 14 موضوع بخشی و 12 موضوع فرابخشی است.
وی یادآور شد: در راستای برنامه ششم توسعه استان سه گام تهیه سند راهبردی توسعه استان، تعیین برنامه عملیاتی استان و تهیه سند توسعه شهرستان ها و برنامه های عملیاتی آنها تعریف شده که برخی از این گام ها به صورت همزمان در دست انجام است.

انتهای پیام/ی

تعیین نرخ رشد اقتصادی8.5 درصد در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار