کشف ۲۵۰ تن کود شیمیایی غیر مجاز

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۵۰ تن کود شیمیایی غیر مجاز در استان قزوین کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مجید اسماعیلی افزود: این میزان کود توقیف شده شامل سوپر فسفات تریبل، دی آمونیوم فسفات، اوره، سولفات پتاسیم، ماکرو گرانوله و کلرو پتاسیم است.

وی ارزش کود‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان گفت : این کود‌های غیرمجاز که از ترکیب خاک، گچ و مواد غیر مجاز حاوی فلزات سنگین درست شده بود با نام و نشان دولتی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) از سوی افراد سودجو در داخل استان و گاه استان‌های همجوار عرضه می‌شد.

به گفته اسماعیلی، استفاده از کود‌های شیمیایی غیر مجاز در مزارع و باغات باعث کاهش شدید عملکرد محصول در واحد سطح، کاهش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی، ایجاد آلودگی در منابع آب و خاک، تخریب اراضی کشاورزی و در نهایت آلودگی محیط زیست می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین گفت: این شرکت در سال زراعی جاری کود‌های شیمایی برای محصولات بهاره و پاییزه تامین کرده است.

اسماعیلی به کشاورزان توصیه کرد: کود‌های مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و کارگزاری‌های شناسنامه دار تهیه کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۴۴ کارگزار تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی در استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان استان هستند.

انتهای پیام/

 

کشف  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کود شیمیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.