کی روش مقابل فرشته عذاب آرژانتین

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار دوستانه خود پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف ونزوئلا می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی تدارکاتی خود پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف ونزوئلا می رود.

این آخرین دیداری است که شاگردان کی روش پیش از قرعه کشی جام جهانی که قرار است ۱۰ آذر برگزار شود، انجام می دهند و بازی های دوستانه تیم ملی پس از دیدار با ونزوئلا تنها با هدف تطبیق آن ها با حریفان مرحله گروهی برگزار می شود. بنابراین احتمال دارد بازیکنانی که در ماه های اخیر کمتر در ترکیب تیم ملی به میدان رفته اند فرصت پیدا کنند تا مقابل ونزوئلایی ها از ابتدا به میدان بروند.

هرچند ونزوئلا در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در قعر جدول این‌ قاره قرار گرفت اما به نظر می رسد شاگردان رافائل دودامل می توانند نسبت به پاناما که با ترکیبی نصفه و نیمه مقابل ایران قرار گرفت، محک جدی تری برای یوزپلنگ ها باشند. البته سرمربی ونزوئلا در مقایسه با آخرین دیدار این تیم در مقدماتی جام جهانی مقابل پاراگوئه ۱۴ بازیکن را در فهرست تیمش تغییر داده است و جالب اینجاست در جمع اردونشین های فعلی ونزوئلا تنها ۳ بازیکن بالای ۲۸ سال حضور دارند.

توماس رینکون، کاپیتان تیم ملی ونزوئلا که اکنون در تورینو ایتالیا به میدان می رود و سابقه بازی در یوونتوس را هم در کارنامه دارد شاخص ترین بازیکن غایب این تیم مقابل ایران است.

تیم ملی ایران با وجود برتری برابر پاناما نشان داد که فاصله زیادی با تبدیل شدن به تیم مدعی صعود از مرحله گروهی جام جهانی دارد و به همین دلیل بازی های تدارکاتی کمک می کند تا شاگردان کی روش برای حضور قدرتمندانه در روسیه ۲۰۱۸ آماده شوند‌. البته طبیعی است هر چه به زمان آغاز جام جهانی نزدیک تر می شویم تیم ملی باید به مصاف حریفان قوی تری نسبت به پاناما و ونزوئلا برود.

اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان شنبه هفته جاری اردوی خود در اتریش را پایان دادند و برای برگزاری دیدار با ونزوئلا راهی نایمخن هلند شدند.

ونزوئلا تاکنون موفق به صعود به جام جهانی نشده است و این تیم در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ هم با کسب ۱۲ امتیاز در جایگاه دهم جدول ۱۰ تیمی منطقه آفریقای جنوبی قرار گرفت. البته نباید از این نکته غافل شد که شاگردان رافائل دودامل در هر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل آرژانتین، یاران لیونل مسی را متوقف کردند.

ونزوئلا به اینکه همواره جزء ضعیف ترین تیم های آمریکایی باشد عادت دارد و به همین دلیل صعود به مرحله نیمه نهایی کوپا آمه ریکا در سال ۲۰۱۱ و کسب رتبه چهارم آن رقابت ها مهم ترین افتخار تاریخ فوتبال این کشور است. ونزوئلا تاکنون به جام جهانی و المپیک صعود نکرده است.

ونزوئلا در رده بندی ماه اکتبر رنکینگ فیفا در جایگاه ۵۱ ایستاد و در این رنگینگ ۱۷ پله با ایران که در رتبه ۳۴ قرار گرفته است، فاصله دارد‌. برخلاف سایر تیم های امریکای جنوبی که بیشتر روی تکنیک بازیکنانشان تکیه می کنند نقطه قوت ونزوئلا بازی فیزیکی است. به همین دلیل هافبک های ایران در بازی با این تیم کار سختی برای پیروزی در جنگ های میانه میدان دارند.

احتمال دارد کی روش در این بازی دوستانه از امیر عابدزاده درون دروازه تیم ملی استفاده کند تا این دروازه بان جوان را هم در فاصله حدود هفت ماه تا آغاز جام جهانی محک بزند.

ایران و ونزوئلا تنها یک بار به مصاف هم رفته اند. آن بازی در سال ۲۰۰۲ برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود ملی پوشان کشورمان پایان یافت. مجاهد خذیراوی تنها گل تیم ایران را در آن بازی به ثمر رساند. حال پس از ۱۵ سال این ۲ تیم بار دیگر مقابل هم قرار می گیرند.

ایران در سه بازی دوستانه قبلی اش توگو و پاناما را شکست داده و مقابل روسیه به تساوی رسیده است.

ویلکر آنخل(مدافع آخمت گروژنی روسیه)میکل ویلانوئوا(مدافع کادیز اسپانیا) ویکتور گارسیا(مدافع ویتوریا گیمارش پرتغال) روبرت کوئیخادا(مدافع الغرافه قطر)جان کانسلور(مدافع دلفین اکوادور) رونالد هرناندز(مدافع استابئک نروژ) آرکوئیمدس فیگوئرا(هافبک یونیورسیتاریو پرو)جان موریلو(هافبک قاسم پاشا ترکیه)آدالبرتو پناراندا(هافبک مالاگا اسپانیا) خوان پابلو آنور(هافبک مالاگا اسپانیا) داروین ماچیس(هافبک گرانادا اسپانیا) یانجل هررا(هافبک نیویورک سیتی آمریکا) یفرسون سوتلدو(هافبک هواچیپاتو شیلی) آریستوتلس رومرو(هافبک کروتونه ایتالیا) رونالدو لوسنا(هافبک اتلتیکو ناسیونال کلمبیا) خوزه سالومون روندون(مهاجم وست برومویچ انگلیس) ۱۶ لژیونری هستند که برای بازی با ایران به اردوی ونزوئلا دعوت شده اند.

ترکیب احتمالی ایران

ایران- ونزوئلا/ مصاف برترین تیم آسیا با ضعیف ترین کشور آمریکای جنوبی

امیر عابدزاده، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد و کاوه رضایی

ترکیب احتمالی ونزوئلا

ایران- ونزوئلا/ مصاف برترین تیم آسیا با ضعیف ترین کشور آمریکای جنوبی

وویلکر فارینز، ویلکر آنخل، میکل ویلانوئوا، ویکتور گارسیا، روبرت کوئیخادا، آرکوئیمدس فیگوئرا، جان موریلو، آدالبرتو پناراندا، خوان پابلو آنور، داروین ماچیس، یفرسون سوتلدو و خوزه سالومون روندون

تیم های ملی ایران و ونزوئلا دوشنبه ۲۲ آبان از ساعت 18 به وقت تهران در ورزشگاه ۱۲۵۰۰ نفری گوفر اشتادیون شهر نایمخن هلند به مصاف هم می روند.

انتهای پیام/

مصاف برترین تیم آسیا با ضعیف‌ترین تیم آمریکای جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
باید بریم با بهترین تیم هی اروپا و آمریکا بازی کنیم مثل کره و ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
تیم ملی ما گل میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
پرسپولیس عشقه