افزایش 11 درصدی تلفات تروریست ها در افغانستان

«طارق شاه بهرامی»، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان از افزایش 11 درصدی تلفات تروریست ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 11 درصدی تلفات تروریست ها در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «طارق شاه بهرامی»، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان از افزایش 11 درصدی تلفات تروریست ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهرامی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در سال جاری تلفات سنگینی به مخالفان مسلح وارد کرده اند.

وی تصریح نمود: در جریان سال جاری در نتیجه عملیات‌های کوبنده نظامیان افغان بر تروریست ها، تلفات آنها نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

آقای بهرامی بیان داشت که در جریان این سال نیروهای افغان توانسته اند تروریست ها را در میدان‌های جنگ شکست داده و کنترل بسیاری از مناطق را که پیش از آن در دست طالبان بود را پس بگیرند.

به گفته وی، تروریستان در میدان‌های نبرد به شدت شکست خورده اند و به همین دلیل به حملات انتحاری و انفجاری روی آورده اند.

وی تصریح نمود که وزارت دفاع با شدت گرفتن حملات انتحاری طالبان، تدابیری همچون افزایش حملات هوایی و خنثی کردن بمب ها را روی دست گرفته که این تدابیر تاثیرات مفیدی بر وضعیت امنیتی برجای گذاشته است.

همچنان وی در این نشست از تدوین برنامه ای در این وزارتخانه خبرداد که برای تغییر وضع امنیتی در شمال افغانستان روی دست گرفته شده و قرار است به زودی عملی شود.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که جنرال شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش وزارت دفاع ملی افغانستان که به نشست مجلس سنا فرا خوانده شده بود گفت: پس از آغاز عملیات‌های خزانی نیروهای ارتش، سطح تهدیدها از 122 ولسوالی به 88 ولسوالی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۱۷:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
به امید آزادی کامل کشورم افغانستان
آخرین اخبار