نقش تاثیر گذار آموزش بر کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: آموزش، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

نقش تاثیر گذار آموزش بر کاهش آسیب های اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدلو ، فرماندار و رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان کوهبنان با بیان اینکه محیط برای رشد جوانان و رسیدن به اهداف آنها امن نیست، گفت: شرایطی در جامعه حاکم است که جوانان ما ناخواسته وارد دام های مختلف از جمله اعتیاد می‌شوند که این یک معضل و دغدغه ای جدی به شمار می‌رود.


وی افزود: در راستای سالم سازی محیط باید در یک محیط یا فضایی مانند مدرسه باید گروهی تشکیل شود و کلیه دستگاه هایی که متولی هستند تا شعاع ۵۰۰ متری، از ترویج این گونه خطرات حاکم بر جامعه پیشگیری کنند.


مهدلو تصریح کرد: افراد آسیب دیده در سطح شهرستان ومدارس باید مشخص و با همکاری دستگاه های مربوطه به چرخه درمان انتقال داده شوند.


فرماندارکوهبنان گفت: باید برنامه های متنوعی در راستای ارتقاء سطح آگاه سازی افراد صورت بگیرد و آموزش دانش‌آموزان و اولیاء آنها در این زمینه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


وی تصریح کرد: آموزش و توانمندی سازی کارمندان و اولیاء در غالب کارگاه آموزشی در زمینه راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است و این مهم باید در مسیر پیشگیری های اولیه انجام شود.


وی تصریح کرد: در این راستا مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان بر آن است که مقدمات اجرایی قوانین کشور را در خصوص بستن مبادی بیسوادی فراهم کند که خوشبختانه تلاشهای فراوانی برای تحقق اهداف مد نظر وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.


وی با اشاره به چالش ها و آسیب هایی که منجر به عدم بهره مندی کودکان 6 تا 12ساله از نعمت سواد می شود ، افزود: بی سوادی خانواده ها و عدم توجه خانواده به تحصیل فرزندان در روستاها حتی افراد مهاجرت کرده های روستایی به شهر،عدم توجه به دریافت شناسنامه کودکان به دلیل نبود مدارک قانونی پدر،فقر اقتصادی خانواده ها واستفاده کودکان به عنوان کودکان کار و مهاجرت خانواده ها بر ای کسب و کار،نداشتن سرپرست به دلیل فوت ،طلاق،،زندان و غیره و جلوگیری از حضور کودک در مدرسه و استثنایی بودن دانش آموز و عدم ثبت نام در مدارس ویژه این افراد از جمله این عوامل است.


انتهای پیام/س

آموزش، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار