فرمانده سپاه همدان:

شفاف سازی اعتبارات ورودی در خصوص مبارزه با مواد مخدر

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خواستار شفاف‌سازی اعتبارات ورودی به استان در زمینه مبارزه با موادمخدر شد.

شفاف سازی اعتبارات ورودی در خصوص مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مظاهر مجیدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که نجات هر فرد معتاد را نجات اسلام می‌دانستند، لازم است اقداماتی در راستای اجرای طرح کرامت انجام شود تا نتایج مثبت آن در سطح کشور و سایر استان‌ها پیاده شود.

وی با بیان اینکه فرماندهی ناحیه موظف به اجرای جلسات طرح کرامت به صورت ماهیانه شده است، افزود: در این راستا مبلغ 70 میلیون تومان از بودجه سپاه در راستای آموزش‌های حوزه مبارزه با موادمخدر هزینه شده است.

مجیدی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مستمر و منظم در شهرستان ملایر بیان کرد: نیاز است هر ارگان فردی را به عنوان مسئول اجرای برنامه‌های مربوط به اجرای طرح کرامت معرفی کند.

وی شفاف‌سازی اعتبارات ورودی به استان در زمینه مبارزه با موادمخدر را خواستار شد و گفت: با توجه به مدت دو ساله اجرای طرح کرامت در ملایر و گذشت یک‌سال از زمان اجرای آن، باید به تأمین بودجه‌های مورد نیاز آن توجه ویژه شود چرا که با 130 میلیون تومان کاری نمی‌توان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان نیز با اشاره به آغاز طرح کرامت در شهرستان ملایر از سال 95 اظهار کرد: شناسایی و کاهش کنترل عرضه موادمخدر در قالب برنامه عملیاتی در طرح کرامت اجرا شده است.

رسول حسینی استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی مردمی و دولتی و مبارزه همه‌جانبه در حوزه تولید و توزیع و مصرف موادمخدر را به عنوان اصول اجرای این طرح بیان کرد و افزود: سیاست طرح کرامت مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد در سطح شهرستان ملایر بوده تا نسخه علمی و عملی برای سایر استان‌های کشور تهیه شود.

وی به گفتمان و برانگیختگی عمومی در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: آگاه‌سازی چهره به چهره و عملیات برخورد و درمان معتادان صورت گرفته و توجیه، ساماندهی و تبلیغات عمومی در برهه 12 ماهه و بررسی سه ماهه مورد مطالعه و نتیجه‌گیری قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان تعداد مصوبات ارائه شده در جلسات شورا را 63 عنوان معرفی کرد و افزود: از این تعداد 52 مصوبه اجرا شده و 82.5 درصد به مرحله اجرا رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار علمی و کارشناسانه در این حوزه یادآور شد: برای این منظور 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است و در مدت یک‌سال از اجرای این طرح بانک اطلاعاتی جامعی از بهبودیافتگان استان تهیه شده است.

حسینی از معرفی بهبودیافتگان برای دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی و اشتغالزایی سخن گفت و تصریح کرد: به منظور افزایش انگیزه کافرمایان به جذب بهبودیافتگان در مشاغل خود سهم 60 درصدی بیمه کارفرمایان توسط ستاد مبارزه با موادمخدر تأمین خواهد شد.

15 میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر معضل اعتیاد هستند

فرماندار شهرستان ملایر نیز در سخنانی اظهار کرد: 15 میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر معضل اعتیاد هستند که با توجه به اجرای این طرح به صورت پایلوت در ملایر اجرا شده تلاش تمام مسئولان این است که نتایج خوبی به دست آید.

عبدالعظیم رضایی فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی برای کاهش و کنترل و به حداقل رساندن مصرف موادمخدر در ملایر را بیان کرد و گفت: مشارکت عمومی برای اجرای این طرح مثبت بوده و منتظر حمایت‌های مالی از این طرح هستیم.

وی از بسیج شدن سایر اقشار دانشجویی و مردمی در ارائه آموزش‌های حوزه موادمخدر سخن گفت و افزود: بیش از 70 نفر به عنوان مربی کار خود را در زمینه آموزش مبحث مربوط به حوزه اعتیاد آغاز کرده‌اند که نیاز به دریافت حق‌الزحمه دارند.

فرماندار ملایر از شناسایی و تخریب بیش از 20 پاتوق و محله توقف معتادان در شهر ملایر خبر داد و گفت: 53 درصد افزایش کشفیات و 22 درصد افزایش دستگیری توزیع‌کنندگان در ملایر را داشته‌ایم.

وی با اشاره به شناسایی اسامی و محل زندگی معتادان ملایری گفت: برنامه‌های آموزشی برای آنان تدوین شده و برای درمان معتادان بی‌بضاعت و پذیرش آنان در کمپ‌های ترک اعتیاد و اشتغالزایی بهبودیافتگان نیاز به حمایت مالی سازمان بهزیستی است.

انتهای پیام/خ

اعتبارات ورودی به همدان در زمینه مبارزه با موادمخدر شفاف‌سازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.