کاشت بیش از 2 هزارو 500 کیلو گرم دانه روغنی کلزا در ارزوییه

مدير جهاد كشاورزی ارزویيه گفت : کاشت 2 هزار و930 كيلوگرم دانه روغنی کلزا در سطح 300 هكتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

کاشت بیش از 2 هزارو 500 کیلو گرم دانه روغنی کلزا در ارزوییهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضا اميري پاك ، مدير جهاد كشاورزي شهرستان ارزویيه گفت: کاشت کلزا دراین شهرستان ارزوئیه از تاریخ 10 مهر آغازشده است و تا پایان آبان ادامه دارد.


وي ارقام کشت شده كلزا در اين شهرستان تراپر، جاکوما و جولیوس را اعلام کردو افزود: کشت كلزا بصورت کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاههای ریزدانه کار، خطی کار همدانی و با مصرف 4 الي 5کیلوگرم بذر در هرهکتار انجام می شود.


امیری پاک با بيان اينكه تاکنون میزان 2 هزار و 930 کیلوگرم بذر توزیع و در سطح 300 هکتار از مزارع کشت صورت گرفته است، تصریح کرد:کشاورزان پس از انعقاد قرارداد، حواله بذر هیبرید و یارانه ای خود را از مراکز جهادکشاورزی دریافت می کنند.


وی گفت : تعداد 23 دستگاه ریزدانه کار و 30 دستگاه خطی کار همدانی دراین شهرستان مجهز و آماده کشت محصولات زراعی شهرستان هستند.


وي مزایای کاشت کلزا را کاهش آب مصرفی در مقایسه با گندم و جو اعلام و افزود: با قرارگرفتن محصول كلزا در تناوب با گندم و جو باعث افزایش عملکرد این دو محصول و کنترل علفهای هرز و کاهش آفات مي شود.


اميري پاك در رابطه با خودکفایی کشور در تولید دانه های روغنی مانند كلزا گفت: خرید تضمینی کلزا در زمان برداشت با قیمت بیش از 3 هزار تومان، اعطای تسهیلات 50 ميليون ریالی به ازای هر هکتار کشت کلزا، اعطای تسهیلات یارانه ای برای خرید دستگاههای ریزدانه کار و تامین بذر هیبرید یارانه ای برای کشاورزان از حمایتهای دولت در جهت توسعه کشت دانه روغن کلزا می باشد.


انتهای پیام/س

 

بیش از 2 هزارو 500 کیلو گرم دانه روغنی کلزا در ارزوییه کشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار