امام جمعه مشهد؛

وقف بزرگترین عامل انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است

امام جمعه مشهد گفت: به وسیله وقف ما فرهنگ با آثار و برکات مثبت را از نسل گذشته به آینده منتقل می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در جمع مدیران اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تنها اداره کردن مال موقوفه برای ادای دین واقف مهم نیست بلکه مدیریت فرهنگ وقف نامه مسءولیت محوری در وقف است.


وی گفت: یکی از خصوصیات که در اداره اوقاف مورد توجه قرار نگرفت اهمیت مدیریت این تشکیلات و نهاد مقدس به عنوان یک نهاد پیچیده و پررسالت است.

امام جمعه مشهد افزود: بحث فقهی وقف در جامعه کمتر به آن پرداخته شده و نیازمند بررسی بیشتر در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

آیت الله علم الهدی گفت: آنچه در وقف نامه‌ها اهمیت دارد تشخیص جوهره وقف است چرا که وقف با موقعیت فرهنگی آن روزگار نوشته شد و نسبت به تحولات اجتماعی آینده پیش بینی نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروزه که سطح فرهنگی در حال توسعه و گستردگی است انتقال فرهنگ از نسل گذشته یک کار بسیار دشوار است و این انتقال باید با یک ویرایش و رسیدگی کامل صورت بگیرد.

وی گفت: محور فرهنگ ما دین است و استفاده از این حوزه برای تدوین مناسب دینی در حوزه فرهنگ و اجتماع در حال حاضر لازم است و مدیریت آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه است که امروزه کمتر به آن توجه شده است.

امام جمعه مشهد افزود: وقف در اسلام یک امتیاز نسبت به همه ادیان و اندیشه‌ها است و وقف نهادینه سازی بسیاری از آثار و برکات نسل گذشته به آینده به عنوان یک ذخیره عظیم اسلامی است.

درابتدا این جلسه حجت الاسلام احمدزاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گزارشی کوتاهی از کار‌های دهه وقف بیان کرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

دیدار آیت الله سید احمد علم الهدی با  مدیران اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.