همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در کرمان برگزار می شود

دبیر علمی همایش گفت: در این همایش دو روزه کارشناسان بین المللی از سازمان های جهانی فائو،who، دانشگاه قبرس و سایر سازمان های بین المللی حضور خواهد داشت.

همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در کرمان برگزار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمود نکویی مقدم، دبیر علمی  همایش  بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در کرمان گفت: 82 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت ارسال شده است و سخنرانی 5 نفر از اساتید خارجی که نمی توانستند در این همایش شرکت کنند به صورت اودیو ویدئو ارائه می شود.


وی ادامه داد: شناسایی اولویت های نظام سلامت برای مقابله با تغییرات اقلیمی، بررسی فرصت ها و چالش هایی که تغییرات اقلیمی در جامعه ایجاد می کند، بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر الگوی بیماری ها و چگونگی مواجه شدن با درمان این بیمار ها، نقش سازمان های دولتی و مردم و نهاد و غیردولتی در رابطه با این تغییرات از اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.


وی بیان کرد: به دلیل شرایط خاصی که تغییرات اقلیمی بوجود آورده و تغییرات آب و هوایی که وجود دارد برگزاری چنین همایش هایی ضروری است تا بتوان تمهدیدات لازم برای رویارویی با تهدیدات اندیشیده شود.


وی با اشاره به شرایط اقلیمی ایران و استان کرمان ادامه داد: شرایط اقلیمی باعث شده کشور ایران با مشکلاتی چون خشکسالی و یا تهدیدهای دیگر روبرو شود و در این همایش سعی می شود با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب میزان تاثیرات مخربی که این اثرات دارد کاهش یابد.


دکتر نکویی مقدم گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رشته سلامت در بلایا و در مقطع پی اچ دی دارای 9 دانشجو است و برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای دانشجویان این رشته است.


وی تصریح کرد: این همایش همچنین تلنگری برای مسئولان، برنامه ریزان، سیاستگذاران و دلسوزان بخش سلامت است که آگاه باشند رویایی با تغییرات اقلیمی اجتناب ناپذیر است و باید از همین اکنون به فکر باشیم تا تمهیدات لازم را بیندیشیم.


وی اظهار امیدواری کرد: در پایان این همایش، دبیرخانه دائمی همایش در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایجاد شود تا با راه اندازی مرکز تحققاتی بتوانیم هدایت کننده تحقیقات در این زمینه و زمینه های اثرات اقلیمی در نظام سلامت باشیم.


انتهای پیام/س

 

همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار