پوربافرانی پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات:

اعتبارات عمرانی در حال حذف شدن از بودجه است

نماینده مردم نایین گفت: بودجه ریزی به صورتی پیش رفته که اعتبارات عمرانی در حال حذف شدن است.

اعتبارات عمرانی در حال حذف شدن از بودجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی پوربافرانی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی نظام بودجه ریزی سال 97 گفت: تخصیص قانون باید بر اساس ارزیابی عملکرد باشد، تولید محصولات و خدمات بیشتر و همچنین با کیفیت بالاتر باید نسبت به سال گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما در سال 96 رشد درون زا، برونگرا، دانش بنیان، عدالت محور و مردمی در سیاست اقتصاد مقاومتی را در بودجه 96 در نظر گرفتیم اما با گذشت 8 ماه از سال باید پاسخ داد که چه مقدار از این محورها محقق شده است.

نماینده مردم نایین تصریح کرد: در بودجه 97 رشد اقتصادی فراگیر، اشتغالزا، ضد فقر و با محوریت اقتصاد مقاومتی و همچنین براساس ارزیابی عملکردها باید مورد توجه قرار گیرد.

پوربافرانی با تأکید بر اینکه در بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد باید از ورودی محوری به دریافت خروجی تغییر رویه دهیم، اظهار کرد: ما همیشه دنبال این هستیم که منابع را تأمین کنیم اما از هدف غافل هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید در این زمینه سه گام شفاف سازی، افزایش کارایی و اثربخشی را مدنظر قرار دهیم، گفت: بودجه ریزی ما به صورتی پیشرفت کرده که اعتبارات عمرانی در حال حذف شدن است و اگر بخواهیم که اعتبارات عمرانی محقق شود باید در قانون بودجه شفافیت و جامعیت وجود داشته باشد.

نماینده مردم نایین با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی باید بر پایه نظارت باشد نه تقویت خصولتی سازی آن هم بدون نظارت، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاخصهایی که در بودجه در نظر می گیریم به آنها پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار