سردار غیب‌پرور تأکید کرد؛

آمادگی بسیج برای کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دید‌گان زلزله غرب کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ از آمادگی این سازمان برای امداد رسانی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

آمادگی بسیج برای کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دید‌گان زلزله غرب کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ در گفت‌وگو با شبکه خبر، درباره امداد‌های سازمان بسیج به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: از همان ساعات ابتدایی نیروهای بسیج بدون داشتن دستور مستقیم وارد عملیات برای امدادرسانی شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ ادامه داد: از صبح امروز ستاد ویژه‌ رسیدگی به مناطق آسیب دیده به ریاست سردار علی فضلی‌ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ تشکیل و آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

وی تصریح کرد: از شب گذشته نیز گردان‌های امام حسین(ع) و بیت‌المقدس از 5 شهرستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در کنار آنها نیز لشکر نبی‌اکرم(ص) با 10 دستگاه آمبولانس،‌ 2 دستگاه لو‌در، 5 دستگاه کامیون و چند دستگاه جرثقیل تا‌نکر آب به منطقه سر پل ذهاب اعزام شدند. 

سردار غیب پرور ادامه داد: یک واحد بیمارستانی که در مرز مهران برای مراسم اربعین ایجاد شده بود به دلیل زلزله به منطقه سر پل ذهاب اعزام و باعث شد ظرفیت اورژانسی در منطقه ایجاد و امداد رسانی به بهترین نحو صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ درباره اعزام گروه‌های جهاد‌ی به مناطق زلزله زده گفت: چندین گروه جهادی‌ دانشجویی از کرمانشاه و ایلام در حال اعزام به منطقه برای کمک هستند و افزون بر آنها صد گروه دانشجویی نیز از استان‌های همجوار آماده عزیمت به مناطق زلزله زده است.

وی با بیان اینکه افزون بر این اقدامات ابلاغ‌های ویژه‌ای برای بکارگیری نیرو‌های حاضر در استان‌های کرمانشاه و ایلام ابلاغ شده  است، خاطر نشان کرد: این اقداماتی بود که برای فعالیت‌های اورژانسی انجام شده و در حال حاضر بسیج آمادگی دارد تا با تمام قوا به خصوص برای بازسازی مسکن‌های زلزله زدگان اقدام کنند.

سردار غیب پرور با اشاره به در پیش بودن فصل سرما،خاطرنشان کرد: آماده هستیم به میدان بیایم تا نگذاریم آلام و درد‌های هموطنانمان بیشتر شود.

انتهای پیام/

آمادگی بسیج برای بازسازی مسکن‌ زلزله‌زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار