کشور لاله های نارنجی میزبان پسران آریایی و مردان سرزمین زیبایی

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در چهارمین دیدار دوستانه خود پیش از حضور در جام جهانی 2018 روسیه به مصاف ونزوئلا می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین بازی تدارکاتی خود پیش از حضور در جام جهانی 2018 روسیه در هلند ( کشور لاله های نارنجی ) به مصاف ونزوئلا می رود و درصدد است تا در آخرین بازی پیش از قرعه کشی جام جهانی به پیروزی دست یابد.

هرچند ونزوئلا در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در قعر جدول این‌ قاره قرار گرفت اما به نظر می رسد شاگردان رافائل دودامل می توانند نسبت به پاناما که با ترکیبی نصفه و نیمه مقابل ایران قرار گرفت، محک جدی تری برای یوزپلنگ ها باشند.

سرمربی ونزوئلا در مقایسه با آخرین دیدار این تیم در مقدماتی جام جهانی مقابل پاراگوئه 14 بازیکن را در فهرست تیمش تغییر داده است و جالب اینجاست در جمع اردونشین های فعلی ونزوئلا تنها ۳ بازیکن بالای ۲۸ سال حضور دارند. توماس رینکون، کاپیتان تیم ملی ونزوئلا که اکنون در تورینو ایتالیا به میدان می رود و سابقه بازی در یوونتوس را هم در کارنامه دارد شاخص ترین بازیکن غایب این تیم مقابل ایران است و باید دید در غیاب او چه بازیکنی بازوبند مردان سرزمین زیبایی ( لقب تیم ملی ونزوئلا ) را می بندد.

ونزوئلا تیم پنجاه و یکم جهان در رده بندی فیفا است و در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی نتوانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

فوتبال ونزوئلا هیچ وقت در سطح آمریکای جنوبی مدعی نبوده است و آنها 17 بار در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا شرکت کرده‌اند که بهترین رتبه آنها مقام چهارمی در سال ۲۰۱۱ بوده است.

ونزوئلا تاکنون موفق به صعود به جام جهانی نشده است و این تیم در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 هم با کسب 12  امتیاز در جایگاه دهم جدول 10 تیمی منطقه آفریقای جنوبی قرار گرفت.

در بین بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ونزوئلا چهره‌های نام آشنایی هم به چشم می‌خورد. بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ خودشان بازی می‌کنند ولی بازیکنی همچون سالومون روندون که در عضویت وست برومویچ در لیگ برتر است، یکی از شاخص‌ترین بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ونزوئلا محسوب می‌شود.

ایران و ونزوئلا تنها یک بار به مصاف هم رفته اند که در آن بازی که سال 2002 برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود ملی پوشان کشورمان پایان یافت، مجاهد خذیراوی تنها گل تیم ایران را در آن بازی به ثمر رساند.

دیدار تیم های ملی ایران و ونزوئلا دوشنبه 22 آبان از ساعت 17:30 به وقت تهران در شهر نایمخن هلند برگزار می شود.

انتهای پیام/

آشنایی با ونزوئلا، دومین حریف ایران در دیدارهای دوستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.