انتشار 204 عنوان کتاب در 6 ماهه امسال در استان

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۰۴ عنوان در استان منتشر شده که ۱۹۸ عنوان کتاب چاپ اول و ۶ عنوان چاپ مجدد است.

انتشار 204 عنوان کتاب در 6 ماهه امسال در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فروتن،معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هفته کتاب بهانه‌ای است تا به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم گفت: در هفته کتاب حجم تبلیغ و ترویج کتاب گسترده‌تر می‌شود.

 وی با بیان اینکه بزرگترین وسیله برای پرورش و تزکیه انسان مطالعه کتاب است، افزود: باید به این مهم بیش از پیش توجه شود.

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از کتاب‌های منتشر شده در استان ١٨٥ عنوان تألیف شده و ١٩ عنوان ترجمه بوده که این رقم نشان از آن دارد که باید به موضوع ترجمه در سطح ملی و بین‌المللی توجه بیشتری داشته باشیم.

 مجید فروتن با بیان اینکه استان همدان یکی از ١٠ استانی است که مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند، تصریح کرد: همین مهم باعث تسریع در کار شده است.

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ٤٣ ناشر فعال داریم، خاطرنشان کرد: هر چند  آمار ناشرین بیشتر است ولی ٤٣ ناشر فعال هستند.

 وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم چاپ، نشر و نویسنده را در کنار یکدیگر داشته باشیم باید همانند یک چرخه عمل کنیم، تصریح کرد: این مهم صنعت، اقتصاد فرهنگ و حوزه اشتغال را در بر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه رسانه‌های امروز سبب شده تا ما کمتر به کتاب توجه داشته باشیم، گفت: معتقدم هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را در زندگی برای افراد پر کند.

 فروتن تصریح کرد: اگر ما به عنوان متولی نتوانیم کتاب را در سبد خانواده‌ها جای دهیم، به طور حتم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

 در ادامه این جلسه ناشران، مؤلفان و چاپخانه‌داران به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان از بهرام نجفی،مدیر مسئول انتشارات کبریا؛ رضا قمریان، مدیر مسئول انتشارات روزاندیش و مؤلفان: مریم زرنشان، رویا احمدی خوشکار، علی مختاری مجاز و حسین صفی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ش

انتشار 198 عنوان کتاب چاپ اول و 6 عنوان چاپ مجدد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.