انتقال خون استان آماده ارسال فراورده های خونی به زلزله زدگان غرب کشور

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه وبویراحمداز آمادگی این نهاد برای ارسال خون و فراورده های خونی به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رستم حسن زاده افزود: هم اکنون ظرفیت اهدای خون در سطح کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و ضرورتی برای هجوم احساسی مردم به اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای خون به زلزله زدگان غرب کشور وجود ندارد.
وی از آمادگی کامل انتقال خون این استان برای تامین خون و فراورده های خونی در گروه های خونی مختلف و اعزام نیرو و تجهیزات به غرب کشور خبر داد و افزود: تاکنون نامه ای سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز به گروه خونی خاصی به اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ارسال نشده است.
حسن زاده گفت: هم اینک روند حضور مراجعه کنندگان به اداره کل انتقال استان به صورت معمولی است و درصورت نیاز استان های زلزله زده به خون از طریق فراخوان به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
در برخی شبکه های اجتماعی اعلام شده است که سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونی- O (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند که حسن زاده در پاسخ به این موضوع گفت: چنین چیزی به اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد اعلام نشده است.
در زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری شب گذشته در غرب کشور تاکنون ۲۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۴ نفر مصدوم برجای گذاشته است.
انتهای پیام/غ

اعلام آمادگی انقال خون استان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.