فرماندار اصفهان خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: یادواره شهدای شرق اصفهان هم‌زمان با هفته بسیج به میزبانی شهر هرند برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان، با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خاطرنشان کرد: همه ساله در اقصی نقاط کشور، کنگره‌ها و یادواره‌هایی به مناسبت گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، برگزار می‌شود که این مهم نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید دارد.

وی افزود: کنگره‌ها در مراکز شهرستان‌ها و در شهرهایی که بیش از 2 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و به دور از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی، برگزار می‌شود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم گرامیداشت 25 آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان پیشتاز فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور است، دستگاه‌های ذی مدخل با محوریت بنیاد شهید و ایثارگران باید نسبت به برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت گرامیداشت این روز، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی متحد، شهیدپرور و ولایتمدار هستند، خاطرنشان کرد: وحدت موجود در بین مردم ما مستلزم رعایت اصول و خطوط قرمزی است که مردم ما نسبت به آن‌ها آگاهی و شناخت کامل دارند و با حضور پرشور خود در صحنه‌های حمایت از نظام و انقلاب، نقشه‌های شوم دشمنان را برملا می‌کنند.

رضوانی با اشاره به اهمیت حاکم بر کشور ما، عنوان کرد: باتوجه به ناامنی و تحرکات نظامی موجود در منطقه، کشور ما به برکت خون شهدا و با درایت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و اقدامات به موقع نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، به عنوان جزیره‌ای امن در منطقه است.

وی نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم کمبود اعتبارات، دستگاه‌های مختلف، نهادها و ائمه جمعه و جماعات شهرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همکاری لازم را با این شورا داشته باشند.

فرماندار اصفهان اظهار داشت: یادواره شهدای شرق اصفهان هم‌زمان با هفته بسیج به میزبانی شهر هرند برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان در این خصوص همکاری‌های لازم را جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این یادواره داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

 

یادواره شهدای شرق اصفهان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.