تاثیرات منفی مکمل های ورزشی بر روی پوست صورت!

متخصصان پوست هشدار دادند پودرهای پروتئین که معمولا برای عضله‌سازی به نوشیدنی‌های ورزشکاران اضافه می‌شود موجب بروز عوارضی جانبی وحشتناکی می شود که یکی از آنها بروز آکنه های هورمونی بویژه در زنان است.

بروز آکنه در نتیجه مصرف برخی مکمل‌های ورزشیبه گرارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،متخصصین آمریکایی در یک مطالعه مشاهده کردند مکمل های بدنسازی می توانند موجب بروز عوارض وحشتناکی در مصرف کنندگان شوند که یکی از ساده ترین آنها بروز آکنه بویژه در زنان است.

بنا بر گزارشات این متخصصین زنانی که به نوشیدنی های خود پودرهای عضله ساز پروتئین اضافه می کردند، دچار آکنه های هورمونی می شوند.

یکی از پودرهای پرطرفدار پروتیین که معمولا بعد از ورزش های بدن سازی برای ترمیم میکرو پارگی های عضله و ترغیب رشد عضله مصرف می شود، پروتئین وی (Whey) یا آب پنیر است.

پروتئین «وی» محصولی لبنی و حاوی هورمون هایی است که روغن تولید می کند و در نهایت موجب ابتلا به آکنه می شود.

این پروتئین که از آب پنیر گرفته می شود، یکی از پروتیین های اصلی شیر گاو است که به رشد گوساله ها کمک می کند.

از آنجایی که زنان بیشتر مستعد ابتلا به آکنه هورمونی هستند بنابراین محققان حدس می زنند که باید ارتباطی میان این پروتئین و بروز این آکنه ها وجود داشته باشد.

محققان در این مطالعه با بررسی شیوع آکنه در ۳۰ فردی که برای یک دوره دو ماهه این مکمل را مصرف کرده بودند مشاهده کردند که شیوع آکنه های هورمونی در میان زنان شایع تر از مردان بود.

محققان حدس می زنند که پروتئین وی با از بین بردن تعادل هورمون ها در زنان موجب افزایش بروز آکنه در آنها می شوند اما با این حال اظهار می دارند که عوامل دیگری نیز می توانند در بروز و شیوع این آکنه ها نقش داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

بروز آکنه در نتیجه مصرف برخی مکمل‌های ورزشی

برچسب ها: آکنه ، مکمل ، جوش صورت ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
گزارش خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
به نظر من با ورزش کردن میتوان کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار