رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلات صنعت چاپ را به گوش مسئولان رسانده‌ایم

ابوالحسنی گفت: در جلسه اتحادیه‌های صنعت چاپ، با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد دغدغه های صنعت چاپ را مطرح کردیم.

دغدغه های صنعت چاپ را گفتیم

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص خبرهای جدید این اتحادیه گفت: به همراه اتحادیه های چاپ، صحافان و صادرکنندگان صنعت چاپ با  برزین ضرغامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای داشتیم. در این جلسه دغدغه های صنعت چاپ را مطرح کردیم و خواستیم قوانین دست و پاگیری را که در برابر پویایی صنعت چاپ قرار دارد، تغییر دهند. قرار شد جلسات به منظور ایجاد پویایی در صنعت چاپ ادامه داشته باشد.

وی افزود: مشکل مالیات در اتحادیه لیتوگرافان به وجود آمده است. این مسئله را از طریق اتاق اصناف تهران پیگیری می‌کنیم. همچنین مشکلاتی در زمینه مهرسازی وجود دارد؛ از جمله اینکه در این زمینه مهر غیرقانونی ساخته می شود و از آن سوء استفاده می‌کنند. برای حل این مشکل کارگروهی را به اتفاق اتاق اصناف تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس امنیت تشکیل دادیم تا هم قوانین را در این زمینه تغییر دهیم و هم جلوی کسانی را که به طور غیرقانونی مهر می سازند بگیریم. برای همین منظور باید ضوابط لازم برای این کار را تدوین کنیم.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در خصوص نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی گفت: چهار اتحادیه صنعت چاپ سعی می‌کنند، از شرکت های خارجی برای حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی دعوت کنند. به خصوص ماشین آلات این صنعت را به نمایشگاه بیاورند. یکی از راه های پویایی صنعت چاپ آشنایی با ماشین آلات جدید این صنعت است. یکی از اتفاقاتی که باید برای پویایی این صنعت بیفتد، نوسازی صنعت چاپ و بسته بندی است. برای این منظور اگر نیاز باشد، وام خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/

 

جلسه نماینده اتحادیه لیتوگرافان با مسئولان ارشاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار