مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار کرد:

راهکارهای شناسایی معارضان زیرسطحی در طرح های عمران شهری

نشست علمی- خصصی راهکارهای شناسایی معارضان زیرسطحی در طرح‌های عمران شهری با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و علاقمندان به مباحث مدیریت شهری برگزار شد.

راهکارهای شناسایی معارضان زیرسطحی در طرح های عمران شهریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست علمی - تخصصی راهکارهای شناسایی معارضان زیرسطحی در طرح های عمران شهری با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به مباحث فنی و تخصصی مدیریت شهری در روز چهارشنبه 10 آبان ماه در سالن جلسات مرکز مطالعات برگزار شد.

ساسان بصیری، معاون زیرساخت و طرح جامع مرکز مطالعات در ابتدای نشست تخصصی با اشاره به رشد جمعیت شهر تهران و لزوم گسترش طرح های عمرانی از جمله تونل‌ها و فضاهای زیرسطحی گفت: شناسایی عوارض زیرسطحی با توجه به وجود تأسیسات شهری در محل یا مسیر اجرای پروژه امری ضروری است و به طور کلی شناسایی معارضان زیرسطحی بیشتر از هر زمان دیگری در کمترین زمان و با کمترین هزینه در دستور کار شهرداری است.

وی روش های شناسایی معارضان زیرسطحی در چهار دسته روش داده مبنا، روش تحلیل مکانی، روش ژئوفیزیکی و روش ژئوتکنیکی طبقه بندی کرد.

بصیری عنوان کرد: به طور کلی هدف از این پژوهش، شناسایی انواع روش‌های کشف و آشکارسازی عوارض زیرسطحی بر اساس پارامترهای مؤثر و اطلاعات مورد نیاز و با در نظر گرفتن هزینه، قابلیت اطمینان روش مورد نظر، سطح پیچیدگی عارضه و وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه عمرانی براساس روش های موجود است که تحت عنوان دستورالعمل اجرایی مربوط به نحوه اولویت دهی و بکارگیری روش های شناسایی معارضان زیرسطحی همراه با چک لیست ها و رویه ها استخراج شده است و برای استفاده مشاوران در مرحله مطالعه و طراحی پروژه های عمرانی و پیمانکاران در مرحله اجرا قابل بهره برداری است.

گفتنی است که این نشست تخصصی به منظور ارائه نتایج پروژه مطالعاتی با عنوان "تدوین شیوه نامه شناسایی معارضان زیرسطحی در طرح های عمران شهری" که بنا به پیشنهاد معاونت فنی و عمرانی شهر تهران در قالب پروژه های مطالعاتی بزرگ مقیاس، با نظارت وحید ابراهیم زاده اردستانی و پیمانکاری شرکت دانش بنیان دور کاوپایش زیمان در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به اتمام رسید؛ برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار