حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عربستان در سیاست خارجی و داخلی خود دچار چالش‌های اساسی است

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: عربستان در دو مسئله سیاست خارجی و داخلی خود دچار چالشهای اساسی است.

تنها گزینه پیش روی عربستان به رسمیت شناختن قدرت ایران استیدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم اتحاد و انسجام میان جریان‌های سیاسی کشور اظهار کرد: ما در دوران سازندگی قرار داریم و باید دستاوردهای جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم، لذا لازم است که جهت تحقق این امر مقدس وحدت و انسجام داخلی خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

حبیبی تصریح کرد: ممکن است جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی برسر برخی مسائل اختلاف‌نظرهایی داشته باشند، اما نباید این تفاوت میان تفکرهای احزاب به گونه‌ای مطرح شود که دشمن این امر را به حساب اختلاف درون کشور و میان مسئولان تلقی کند، لذا لازم است که شخصیت‌های سیاسی به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به معضل‌های اجتماعی و سیاسی داخلی عربستان بیان کرد: تحول‌ها و چالش‌های موجود در عربستان امری تازه نیست، همواره شاهد مشکلات داخلی در این کشور بوده‌ و هستیم.

وی ادامه داد: مردم عربستان به عنوان کشوری مسلمان علی‌رغم اصلاحات ظاهری، خود را با دیگر کشورهای مسلمان مقایسه می‌کنند و می‌بینند که تفاوت‌های بسیاری میان اختیارات آنها و مردم دیگر کشورها از جمله حقوق انتخابات، آزادی مطبوعات، نقد و نظر آزادانه و حقوق زنان وجود دارد.

حبیبی تأکید کرد: نظام پادشاهی سلطه‌گر عربستان نمی‌تواند تا ابد مردم این کشور را ساکت نگه‌دارد. یکی از چالش‌های اساسی عربستان این است که حاکمیت ملی به معنای واقعی در این کشور وجود ندارد و فساد میان شاهزادگان و جنگ برسر قدرت در این کشور موج می‌زند.

دبیرکل جبهه ایستادگی اذعان کرد: عربستان در دو مسئله سیاست خارجی و داخلی دچار چالشهای اساسی است و مردم عربستان به تدریج متناسب با شرایط منطقه‌ای و جهانی خود را تطبیق خواهند داد.

وی گفت: عربستان با وجود شرایط نابسامان داخلی خود به فکر مقابله با جمهوری اسلامی ایران است اما باید بداند تاریخچه 40 ساله این نظام نشان می‌دهد که عناصری قدرتمندتر از عربستان نیز نتوانسته‌اند علیه ایران کاری انجام دهند، لذا تنها گزینه پیش‌روی این کشور این است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد.

حبیبی اشاره کرد: مسئولان عربستان باید هشدارهایی که علیه این کشور و حاکمیت آن وجود دارد را جدی بگیرند و دست از جنگ و ستیز بردارند.

دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به نقش عربستان در ایجاد آشوب در کشور لبنان در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که حسن نصرالله به صراحت اعلام کرد، نقش عربستان در لبنان در جهت تحقق مقاصد اسرائیل و آمریکا به وضوح مشخص است، چرا که نخست وزیر لبنان با اجبار و تهدید توسط این کشور مجاب شد که استعفا کند، البته مردم لبنان در برابر این توطئه‌ها خواهند ایستاد.

انتهای پیام/

 

مشکلات داخلی و خارجی عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار