رئیس شرکت گاز منطقه یک استان قم؛

مقاوم سازی شبکه‌های گاز رسانی در سه حوزه

ایمانی نسب گفت:با توجه به فرارسیدن فصل سرما در راستای مقاوم سازی شبکه‌های گاز رسانی در سه حوزه جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو، حذف شیرهای فلنجی و حذف حوضچه‌های شیرهای فلنجی فعالیت می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛احمد ایمانی نسب، رئیس شرکت گاز منطقه یک استان قم، اظهار کرد: شرکت گاز منطقه یک استان قم با توجه به فرارسیدن فصل سرما در راستای مقاوم سازی شبکه‌های گاز رسانی در سه حوزه جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو، حذف شیرهای فلنجی و حذف حوضچه‌های شیرهای فلنجی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز نسبت به حذف شیرهایی که پتانسیل خطر برای تاسیسات دارند اهتمام دارد، مطرح کرد: حذف 300 شیر به صورت مستمر و با هماهنگی شهرداری‌های مناطق، تعمیر و رفع نواقص پنج شیر گیربکسی سایز بالا و تعمیرات اساسی ایستگاه‌های کاهش فشار از جمله برنامه‌هایی است که با شروع فصل سرما در دستور کار شرکت گاز مناطق قرار گرفته است.

رئیس شرکت گاز منطقه یک استان قم از عملیات تعمیرات نشتی‌هایی که توسط حوزه بازرسی فنی اعلام شده است یاد کرد و گفت: ایمن سازی خطوط گازدار باید فراخور بهره‌برداری و با توجه به قدمت تاسیسات باشد که مراحل بازدید و بازرسی آن‌ها انجام و تعمیرات شبکه و حفاظت آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با شروع فصل سرما باید فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف میان مشترکین انجام شود، خاطرنشان کرد: مامورین کنتور خوان رابط میان شرکت گاز و مشترکین هستند که طی جلساتی آموزش‌های لازم برای توجیه فنی و اقتصادی مشترکین در راستای صرفه جویی در مصرف گاز به مامورین داده شده است.

ایمانی نسب افزود: همچنین با توجه به مشکلات کمبود گاز در پیک سرما اطلاع رسانی‌های لازم به سازمان‌ها و اماکن دولتی داده شده است تا بتوانند دمای 18 الی 22 درجه فضاهای عمومی را رعایت کرده و از مصرف بیش از اندازه سرانه عمومی جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با قرائت کنتور و ارائه صورتحساب به مراجعین بروشورهایی نیز به مشترکین داده می‌شود که رعایت نکات مطرح شده موجب کاهش مراجعه مشترکین به شرکت‌های گاز مناطق می‌شود، تصریح کرد: در راستای ارتباطات مردمی و قطعی گاز مشترکین بازدیدهای ادواری توسط ریاست منطقه و مسؤولان بهره‌برداری از حوزه تاسیسات و امداد و همچنین تاکیدات لازم به ماموران شیفتی انجام گرفته است که با توجه به آغاز فصل سرما آمادگی لازم را برای پاسخگویی به مشترکین داشته باشند.

ایمانی نسب اضافه کرد: با مقاوم سازی امنیت و ایمنی مشترکین چند برابر می‌شود و اگر این پایش به موقع انجام شود هیچ‌گونه نشت گازی شهروندان را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/ح

لزوم حفظ دمای 18 تا 22 درجه در فضاهای عمومی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار