واکنش انصارالله به بیانیه عربستان درباره بازگشایی برخی از بندرها و فرودگاه‌های یمن

انصارالله یمن به بیانیه اخیر عربستان که فقط از بازگشایی بخش‌هایی از محاصره این کشور حکایت می‌کرد، پاسخ داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز؛ «صالح صمد»، رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، به سخنان امروز نماینده عربستان در سازمان ملل واکنش نشان داد. نماینده عربستان گفت این کشور و ائتلاف عربی هم پیمان آن، به زودی محاصره نظامی تمام فرودگاه‌ها و بندرهایی را که تحت کنترل دولت مستعفی یمن، که به ادعای ریاض مورد پذیرش جامعه بین الملل است، خاتمه می‌دهد. به این ترتیب مناطقی که در کنترل نیرو‌های انصارالله هستند، همچنان تحت محاصره شدید نظامی سعودی‌ها باقی خواهند ماند.

مسدود کردن بندرهای یمن به بهانه حمله موشکی ۴ نوامبر به ریاض صورت گرفت. مقامات سعودی و آمریکایی مدعی هستند حمله موشک بالستیک به ریاض از سوی انصارالله صورت گرفت و ایران تامین کننده این موشک بوده است.

«صالح صمد» با اشاره به بیانیه صبح امروز نماینده عربستان گفت: ائتلاف سعودی با این کار تمام در‌ها را به روی صلح و مذاکرات دیپلماتیک بست. هر اندازه عربستان حلقه محاصره را بر ما تنگ‌تر کند، توان انصارالله برای پاسخ به تجاوزات دشمن بیشتر می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی انصارالله سپس از هواداران این جنبش خواست با برگزاری راهپیمایی در خیابان اصلی صنعا، علیه تحریم‌های غیرانسانی عربستان تظاهرات کنند.

 

انتهای پیام/

پاسخ انصارالله به ادعای عربستان درباره بازگشایی گذرگاه‌های یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار