خاکی خبر داد

مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی زیر ذره‌بین سازمان بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی به طور مستمر توسط سازمان بهزیستی کشور کنترل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجمین نشست هم‌اندیشی مراکز و موسسات فعال در حوزه کودکان کار و خیابانی، با موضوع «همبستگی خلاق» با حضور احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی و نماینده‌های موسسات فوق، امروز(دوشنبه) در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی موسسات غیر دولتی با محوریت حمایت از کودکان در معرض آسیب و خیابانی کلانشهر‌ها و به ویژه شهر تهران برگزار می‌شود و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص برگزاری این سلسله نشست‌ها اظهار داشت: مجری برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، سازمان بهزیستی استان تهران است و به پیشنهاد دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نشست‌های هم اندیشی، مرتفع ساختن معضل کودکان و کار و خیابانی توسط کارشناسان سازمان بهزیستی کشور، NGO‌های فعال در حوزه کودکان کار و خیابانی و سایر کلینیک‌هایی است که در این رابطه فعالیت می‌کنند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: استانداردسازی مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی از جمله مواردی است که در نشست هم‌اندیشی نمایندگان NGO‌ها دنبال می‌شود.

خاکی یادآور شد: در حال حاضر کودکان کار و خیابانی به محض تحویل داده شدن به مراکز نگهداری زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور، حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌های آموزشی، بهداشتی و سایر خدمات را دریافت می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: نمایندگان حاضر در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی، آموزش‌های تخصصی نگهداری کودکان کار و خیابانی و نحوه برخورد مناسب با این کودکان را به طور استاندارد دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: تمام مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی به طور مستمر و مداوم از سوی سازمان بهزیستی کشور رصد می‌شوند و عملکرد مدیران این مجموعه‌ها تحت نظارت کارشناسان و ناظران سازمان بهزیستی خواهد بود.

خاکی تصریح کرد: رسیدن به فهم و زبانی مشترک برای بهبود عملکرد مدیریت NGO‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هدف دیگری است که در برگزاری نشست‌های هم اندیشی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار و خیابانی تاکید کرد: موسسات خیریه مردمی، به نوعی نقشی موثر در سیاست گذاری آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های معضلات اجتماعی از جمله معضل کودکان کار و خیابانی دارند.

انتهای پیام/

 لزوم استانداردسازی مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار