اعلام مشوق‌های جدید صادراتی منطقه آزاد ارس

مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس مشوق‌های جدید صادراتی منطقه آزاد ارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جعفر ملکی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر ارس، گفت: امسال مبلغ سه میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در نظر گرفته است که این رقم برای سال آینده به بیش از پنج میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی میزان مشوق‌ها را در بخش‌های مختلف صادراتی، متفاوت عنوان کرد و در ادامه گفت: در حوزه صنعت، آن دسته از شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد ارس که بالای یک میلیون دلار صادرات داشته باشند، می‌توانند از این مشوق‌ها استفاده کنند. در بخش کشاورزی نیز این رقم صد هزار دلار در نظر گرفته شده است.

مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: جایزه صادراتی در حوزه صنعت دو درصد میزان صادرات، در بخش کشاورزی سه درصد میزان صادرات و در بخش صنایع دستی هفت درصد میزان صادرات برای هر شرکت است.

وی در مورد سایر مشوق های پیش بینی شده و مصوب در هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس نیز، تصریح کرد: منطقه آزاد ارس در زمینه شرکت در نمایشگاه های خارجی نیز مشوق هایی را برای شرکت های صادرکننده، پیش بینی کرده است که سقف میزان مشوق برای حوزه صنعت 15 میلیون تومان، بخش کشاورزی 20 میلیون تومان و بخش صنایع دستی 25 میلیون تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شرکت های صادرکننده می توانند به میزان صادرات از تخفیف ویژه ای که برای واردات در نظر گرفته شده است نیز به عنوان سود بازرگانی برخوردار شوند.

ملکی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه برندسازی نیز از شرکت های صادر کننده، حمایت خواهد کرد و 50 درصد هزینه برندسازی تا سقف 30 میلیون تومان توسط سازمان منطقه آزاد ارس، پرداخت می شود.

وی افزود: در زمینه هزینه ضمانت نامه ها نیز سازمان منطقه آزاد ارس متعهد به پرداخت 20 درصد هزینه ها می شود و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه نیز یکی دیگر از مواردی است که مورد حمایت سازمان قرار می گیرد.

مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس در مورد حمایت از صادرات مجدد نیز گفت: به ازای هر یک میلیون دلار صادرات مجددی که توسط شرکت های مستقر در منطقه آزاد ارس صورت می گیرد، 10 میلیون تومان جایزه صادراتی در نظر گرفته شده است.

ملکی گفت: در پنج سال گذشته میزان صادرات منطقه آزاد ارس 215 میلیون دلار برآورد شده است و منطقه آزاد ارس در شاخص رشد صادرات در رتبه اول بین مناطق آزاد ایران قرار دارد.

وی افزود: این میزان صادرات به 34 کشور انجام شده است. بر اساس این آمار، کشورهای ترکیه و آذربایجان اصلی‌ترین بازار صادراتی منطقه آزاد ارس هستند و سهم کشورهای ارمنستان و پاکستان نیز در سال های اخیر افزایش داشته است.

ملکی تاکید کرد: میزان صادرات منطقه آزاد ارس در سال 96 نسبت به سال 95 رشد بسیار بالایی را نشان می دهد و پیش بینی می شود که در پایان امسال، میزان صادرات به حدود دو برابر سال گذشته برسد.

مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آمار شرکت‌های صادرکننده منطقه، عنوان کرد: 9 شرکت صادرکننده در منطقه آزاد ارس، هر ساله رشد صادراتی داشته اند و روند مثبت صادراتی خود را در 5 سال اخیر حفظ کرده اند.

ملکی از اجرای طرح‌های مطالعاتی در سازمان منطقه آزاد ارس برای افزایش صادرات از این منطقه خبر داده و تقویت بازارهای کنونی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی را از اولویت‌های این سازمان نام برد.

وی گفت: ایجاد اتاق فکر تخصصی صادرات منطقه آزاد ارس، با حضور شرکت‌های صادرکننده و کارشناسان این حوزه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ادامه مشوق‌های صادراتی پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس در سالن حکیم نباتی سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این همایش از صادرکننده های برتر و نمونه منطقه آزاد ارس، تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ش

تجلیل از صادرکنندگان برترمنطقه آزادارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار