باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

واقفان مازندرانی مال خود را اینبار به نیت سلامت، قربة إلی الله وقف میکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، به امامزاده آمده بود با صورتی خیس از اشک و دستانی گره شده در ضریح، زیر لب زمزمه می‌کرد "یا من اسمه دوا و ذکره شفا یا من یجعل شفا فی ما یشاء. " ناگهان دستی را روی شانه هایش حس کرد سرش را که برگرداند پیر سالخورده‌ای را دید که با لبخند نگاهش میکرد

پرسید چه شده که اینچنین غمگینی؟

گفت: هرچه میخوانم اللهم اشف کل مریض یاوری نمیبینم

پیر دوباره لبخندی زد و گفت: خدا در مکان‌های دور از انتظار به دست افرادی که انتظارش را نمی‌کشی و در مواقعی که تصورش را نمی‌کنی معجزه اش را نشانت خواهد داد.

به فکر فرو می‌رود شاید ناآگاه است از دست‌های خدا روی زمین، از انسان‌هایی که بی توقع می‌بخشند تا سهم بخشایش خود را از خدا بستانند، مردمانی که دستی در دست خدا دارند و با دستی به خلق یاری می‌رسانند.

چند روزی نگذشته بود که عمل موفقیت آمیز کودکش دوباره چشمهایش را اسیر حلقه اشک کرد، اما اینبار با قلبی پر امید و ممنون از درگاه حق که آفریده است بندگانی را که مال خود را وقف سلامت دیگران می‌کنند.

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

تقویم را ورق زدم و به فصل خزان رسیدم ۲۵ آبان ماه شروع هفته وقف است وقفی که تا امروز تصور میکردم تنها بخشیدن ملک و مال است برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و تعمیر و گاهی دست زوجی جوانی را در دست هم گذاشتن، اما برخی‌ها ثابت کردند که میتوان سلامتی را نیز وقف همنوعان کرد همانند مرد داستان ما که سال گذشته خانه باغ ۶۰۰ متری خود را برای درمان بیماران سرطانی وقف کرد و نمی‌خواهد نامش برده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، وقتی از نیت قلبی اش میپرسم سرش را به سمت آسمان میکند و می‌گوید: برای رضای خدا و به شکرانه سلامت خود و خانواده‌ام زمین اجدادیم را به ارزش ۳ میلیارد تومان وقف درمان بیمارانی کرده ام که دستشان خالیست و نگاهشان به دست‌های بخشنده خداوند

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

مازندران سه موقوفه بزرگ سلامت دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران می‌گوید موقوفات علینقی کنی در قائمشهر، محمد باقر تاجر ساروی و میرزا مهدی خان اشرفی در بهشهر از جمله موقوفات بزرگ و قابل ذکر سلامت در مازندران به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان هزینه ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان ولیعصر قائمشهر قرار است با کمک واقفان پرداخت شود، گفت: پرداخت هزینه ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها می‌تواند باعث گسترش فرهنگ وقف سلامت در جامعه شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: میزان این کمک‌های نقدی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که از درآمد موقوفه بزرگ علینقی کنی در قائمشهربرای ترخیص تعدادی از بیماران نیازمند در این مرکز درمانی در نظر گرفته شد.

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

واقفان سلامت کم نیستند

مازندران بیش از ۱۴ هزار موقوفه دارد که براساس اعلام اداره کل اوقاف استان تعداد اندکی از این موقوفات با عنوان وقف سلامت هستند که در آمد‌های آن‌ها صرف هزینه درمان بیماران و تجهیز مراکز درمانی می‌شود.

اما داستان این وقف‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، ۲۵ آبان ماه در راه است و خیرین آماده وقف‌های جدید خود برای سلامت بیماران اگرچه اینجا نقطه‌ی شروع نیست، از ۵ سال قبل تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومن از محل درآمد موقوفه سلامت محمدباقر تاجر ساروی برای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری هزینه شد.

کمی که بیشتر درباره این وقف نورسیده جستجو کردم به افراد زیادی برخوردم که برای کمک‌های بزرگ و کوچک خود دوره هم جمع می‌شوند و قدم بر میدارند برای سلامتی همنوعانشان.

از این میان میتوان به مجمع خیرین سلامت مازندران که خرداد ماه ۸۹ با همت یاران هم استانی مان بنا شد اشاره کرد که اکنون میزبان ۵ هزار خیر فعال در عرصه سلامت است.

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد خیران سلامت مازندران طی سال‌های ۸۹ تا ۹۳ بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال در امر ساخت و افزایش بنای مراکز درمانی و بهداشتی، اهدای زمین، اهدای تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی به مراکز درمانی و بهداشتی استان مشارکت داشتند.

تجهیز مراکز بهداشتی درمانی چالوس و قائم‌شهر، اورژانس و بخش سی سی یو بیمارستان نور، ساختمان پایگاه بهداشتی درمانی بهشهر و آمل و احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری بخشی از تلاش‌های خیرین مازنی در حوزه سلامت شهر‌های مازندران بوده است.

هفته وقف چهارم آذرماه به پایان می‌رسد، اما چشمه‌ی وقف تا ابد جاری ست واقفانی که مال و ملک خود را برای شفای بیماران هبه میکنند ایمان دارند گرچه روز‌های سخت دوام نمی‌آورند، اما انسان‌هایی که در آن روز‌ها یاری میرسانند هرگز فراموش نمی‌شوند. وقف پیوند عشق و ایمان است پس!‌ای که دستت میرسد، دستی بگیر

ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر

گزارش از سارا فرهمندراد

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.