توجه هنرمندان به گسترش فرهنگ نماز از طریق فضاهای مجازی در جامعه

مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی خواستار توجه هنرمندان به گسترش فرهنگ نماز از طریق فضاهای مجازی در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسدالله ضیایی مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه با گسترش روز افزون فضاهای مجازی، دشمنان برای رسیدن به خواسته هایشان از این فضاها استفاده می کنند، ما هم باید برای تبلیغ فرهنگ اسلامی و نماز در اینگونه فضاها که اکثر مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان کشورمان نیز حضور دارند استفاده نمائیم و از هنرمندان فعال و علاقه مند انتظار داریم در این امر به وظیفه سنگین خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه در بحث توجه به نماز در مدارس کوتاهی کرده ایم افزود: در کنار احداث نمازخانه در مدارس، لازم است برگزاری نماز در مدارس بیش از پیش رونق داده شود چرا که اگر در سنین تکلیف دانش آموزان در نماز حضور داشته باشند، تأثیری زیادی در شخصیت، رفتار و اخلاق آنها به عنوان آینده سازان کشور خواهد داشت.

ضیایی گفت: برنامه های ابلاغی ستاد مرکز در استان تقسیم شده و برای هر شهرستانی تعدادی کلاس محول شده که باید اجراکنند و این بدان معنا نیست که همان تعداد را اجراکنند بلکه باید خود شهرستان هم با کمک دیگر اعضای شورای نماز این تعداد کلاس ها را هرچه قدر بتوانند بیشتر اجرا کنند.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: گاهی عدم رعایت نظافت و بهداشت در نمازخانه‌های بین‌راهی و جایگاه‌های سوخت نارضایتی در بین مسافران را ایجاد می‌کند.

زاهد محمودی گفت: خوشبختانه به نمازخانه‌های ادارات شهرستان اهر توجه خوبی شده و از طرفی سلایقی که در نمازخانه های مدارس منطقه نیز وجود دارد حائز اهمیت و در نوع خود جالب است.

وی بابیان اینکه طبق دستورالعمل‌های وزارت کشور که به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده در مجتمع‌های تجاری و بین راهی در حال احداث، باید نمازخانه هم پیش بینی شود، افزود: حتماً بایستی در اینگونه مجتمع‌های تجاری و بین‌راهی نمازخانه های خواهران و برادران با سرویس های بهداشتی به تفکیک وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/ش

تاکیدبر گسترش فرهنگ نماز در فضای  مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.