راهکارهای نوین برای پیشگیری از اعتیاد در گیلان

راهکارهای نوین برای پیشگیری از اعتیاد در کمیته توسعه مشارکت های مردمی گیلان ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد احمدی پور  معاون سیاسی استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در جمع اعضای کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان گیلان گفت:اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و ارائه راهکارهای نوین برای اقدامات پیشگیرانه آسیب های اجتماعی باید محور فعالیت کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان گیلان باشد.

وی افزود :باید با عمومی و اجتماعی کردن فضا برای مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد ، ارائه و تدوین راهکارهای نوین برای عملی کردن فعالیت پیشگیرانه ، افزایش آموزش ها و اجرای برنامه های فرهنگی- ورزشی بتوانیم آمار اعتیاد و آسیب های اجتماعی  را در استان کاهش دهیم.

معاون سیاسی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: مراکز ترک اعتیاد و سمن ها برای پیشگیری، مقابله و عدم بازگشت دوباره بهبودیافتگان به مواد مخدر برنامه های نوین واساسی باید تدوین و اجرا کنند.

محمد احمدی پور  اعلام کرد: بر اساس بند 57سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه کشور باید سالانه 5درصد از آمار معتادان در جامعه کاسته شود.

وی  با بیان اینکه 4هزار کتاب آموزشی با موضوع پیشگیرانه در 4هزار واحد آموزشی مناطق آسیب دیده استان توزیع شده است تصریح کرد: به زودی مربیان و مشاوران برای تدریس این کتاب به مدارس اعزام خواهند شد.

در ادامه محمد حسین شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر برای صیانت از بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: باید با ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر بتوانیم ضمن مبارزه با اعتیاد، همچنین با درمان معتادان از بروز آسیب  های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید سازمان های مردم نهاد بیش از گذشته با فعالیت های پیشگیرانه همراه و همگام با دستگاه های ذی ربط با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کنند.

همچنین علی اکبر پور اوزان مدیر کل سیاسی و انتخابات گیلان بر ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر میان مردم به ویژه نسل جوان  تاکید کرد وگفت:در حال حاضر 11سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گیلان در حال  فعالیت است.

وی تصریح کرد:باید با بهره گیری از فضای مجازی بتوانیم ضمن ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر همچنین با  آگاه بخشی جوانان با معضلات ناشی از اعتیاد بتوانیم آمار معتادان را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/م.ع

ارائه راهکارهای نوین برای پیشگیری از اعتیاد در کمیته توسعه مشارکت های مردمی گیلان

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.