نیویورک تایمز: مصاحبه شب گذشته سعد حریری سوال‌های بسیاری را بدون پاسخ گذاشت

به نوشته نیویورک تایمز، بعید است افرادی که پرسش‌هایی درباره وضعیت سعد حریری داشته‌اند با مصاحبه شب گذشته وی، متقاعد شده باشند.

نیویورک تایمز: مصاحبه شب گذشته سعد حریری سوالات بسیاری را بدون پاسخ گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «نیویورک تایمز» نوشت: افرادی که نگرانند سعد حریری، نخست وزیر لبنان ممکن است از طرف عربستان تحت فشار قرار گرفته یا حتی بازداشت شده باشد از جمله مقامات لبنانی، دیپلمات های غربی و تعدادی از متحدان سیاسی حریری، بعید است با اقدامی به غیر از بازگشت وی به کشور متقاعد شوند.

این روزنامه آمریکایی در مطلبی نوشت: حریری که اقامت مرموز وی در عربستان سعودی، خاورمیانه را شوکه کرده است، یکشنبه شب در مصاحبه ای تلویزیونی گفت می تواند آزادانه تردد داشته باشد، برای محافظت از خودش، لبنان را ترک کرده است و اینکه ظرف روزهای آینده به کشورش باز می گردد.

این سخنان حریری نخستین سخنان علنی وی از زمان پرواز غیره منتظره به عربستان سعودی در سوم نوامبر و یک روز بعد اعلام استعفایش از آنجا بود. بعید است سخنان حریری موجب رفع ابهام و تنش در این باره شود که آیا وی آزادانه عمل کرده است، اینکه آیا وی در عمل گروگان سعودی هاست یا آیا سعودی ها به حریری فشار آوردند در چارچوب راهبردی گسترده تر برای افزایش فشار بر ایران رقیب منطقه ای ریاض، استعفاء کند.

بعید است افرادی که پرسش هایی درباره وضعیت حریری داشته‌اند با این مصاحبه، متقاعد شده باشند. این مصاحبه را شبکه تلویزیونی جریان المستقبل برگزار کرد. رهبری این حزب سیاسی را که طرفدار عربستان است، حریری به عهده دارد. مجری این مصاحبه، پائولا یاکوبیان بود که عمدتا از خط مشی عربستان پیروی می کند.

حریری در این باره که چرا به جای لبنان، از عربستان خبر استعفای خود را اعلام کرده است ، پاسخ های روشنی نداد. وی همچنین درباره آنچه هشت روز قبل آن را توطئه علیه جان خود خوانده بود، جزئیات تازه ای ارائه نداد. حریری، رنگ پریده، خسته و دور چشمانش سیاه به نظر می رسید. حریری اغلب به اطراف نگاه می کرد و اینطور به نظر می رسید که به فرد دیگری در داخل اتاق نگاه می کند.

آنچه به سوء ظن ها دامن می زند این است که استعفای حریری در همان روزی اتفاق افتاد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر دستگیری صدها نفر از شهروندان سعودی نظارت داشت. وی اعلام کرده است این دستگیری ها در چارچوب مقابله با فساد مالی صورت گرفته اند ولی منتقدان، این اقدام را به منزله پاکسازی می دانند.

انتهای پیام/

قوت گرفتن ابهامات در خصوص گروگان بودن سعد حریری در عربستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار