نظامیان آمریکایی در افغانستان، دوباره وارد میدان های جنگ می شوند

رئیس جمهور آمریکا به سربازان این کشور اجازه داده است تا در ماموریت‌های نظامی در کنار نیروهای افغانستان در میدان‌های نبرد شرکت کنند.

نظامیان آمریکایی در افغانستان، دوباره وارد میدان های جنگ می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا به سربازان این کشور اجازه داده است تا در ماموریت‌های نظامی در کنار نیروهای افغانستان در میدان‌های نبرد شرکت کنند.

مجله فارین پالیسی به نقل از پنتاگون نوشته است: پس از این صدها نظامی دیگر آمریکایی، نیروهای امنیتی افغانستان را در ماموریت‌های زمینی کمک می‌کنند و در تنظیم و هماهنگی حمله‌های هوایی نیز سهم خواهند داشت.

این گزارش افزوده است که نیروهای جدید آمریکایی که قرار است در آغاز سال آینده‌ی میلادی به افغانستان فرستاده شوند، در میدان‌های نبرد در افغانستان شرکت می‌کنند.

از سوی دیگر، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفته است که صف بندی‌های قابل توجهی در سطح منطقه و جهان شکل گرفته است تا اسلام آباد را وادار به قطع رابطه با تروریست ها کند.

متیس گفته است: ما می خواهیم مطمئن شویم که پس از این گروه‌های تروریستی در هیچ جایی پناهگاه امن نداشته باشند. ما در این باره با مقام‌های پاکستانی در سطح‌های مختلف صحبت کرده‌ایم. هم اکنون تلاش‌های جامعه جهانی در این زمینه آغاز شده است و یک صف بندی قابل توجهی شکل گرفته است تا پاکستان را وادار کند که به روابطش با هراس افگنان خاتمه دهد.

به گفته‌ی او، راهبرد نظامی جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا به هدف توافق ملی در افغانستان است و آمریکا در کنار فشارهای نظامی، دروازه توافق سیاسی را به روی طالبان باز گذشته است به شرط اینکه طالبان خود انتخاب کنند که دست از کشتار در افغانستان بردارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.