مسئول قرارگاه اربعین قم؛

حضور 130 مبلغ و مترجم با تسلط به پنج زبان در قرارگاه اربعین

حسین زاده گفت: مترجم‌هایی به هفت زبان اردو، عربی، آذری، ترکیه‌ای، روسی، اسپانیولی و انگلیسی برای راهنمایی زائران خارجی دراین قرارگاه حضور دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت الاسلام مهدی حسین‌زاده ،مسئول قرارگاه اربعین قم، با اشاره به اینکه فعالیت قرارگاه اربعین از پنجم ماه صفر آغاز شده است، گفت: فعالیت این قرارگاه تا ۲۵ ماه صفر در محل مصلی قدس شهر قم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مکان تا روزانه اسکان هفت هزار نفر است، ابراز داشت: سرویس بهداشتی، حمام، پیرایش، غذای گرم، خیاطی، تعمیرات موبایل و حمل و نقل زوار به حرم و جمکران از جمله خدماتی است که به زائران ارائه می‌شود.

مسئول قرارگاه اربعین قم ادامه داد: روزانه بین ۶ تا ۱۰ هزار وعده غذای گرم بین زائرانی که اسکان داده می‌شوند در این محل توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۳۰ مبلغ هم با تسلط به پنج زبان نیز در این محل حضور دارند و از طرفی دیگر مترجم‌هایی به هفت زبان اردو، عربی، آذری، ترکیه‌ای، روسی، اسپانیولی و انگلیسی هم در این قرارگاه حضور دارند تا زائران خارجی را راهنمایی کنند.

حجت الاسلام حسین‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون و بعد از گذشت ۱۹ روز از برپایی این قرارگاه ۶۵ هزار نفر در آن پذیرش شده‌اند، ادامه داد: زائران از استان‌های سراسر کشور و همچنین از کشورهای فرانسه، انگلیس، کاستاریکا، تریکه، روسیه، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، عراق، آذربایجان، آرژانتین و ترکمنستان هم پذیرش شده‌اند.

وی افزود: مدت اقامت در قرارگاه اربعین برای زائران ایرانی ۲۴ ساعت و برای زائران دیگر کشورها تا سه روز در نظر گرفته شده است.

مسئول قرارگاه اربعین بیان کرد: ۶۰۰ خادم هم در سه شیفت به صورت شبانه روزی به زائران خدمات رسانی می‌کردند و همچنین در این قرارگاه برای خدمات بهداشتی و سلامت زائران هم بیمارستان صحرایی حضرت رقیه(س) با حضور پزشکان عمومی و متخصص برپا شده است.

یادآور می‌شود سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه آخرین روز فعالیت این قرارگاه در قم است.

انتهای پیام/ح

پذیرش بیش از ۶۵ هزار زائر در قرارگاه اربعین قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار