کمک 60 میلیارد تومانی دولت به شهرداری های استان اردبیل

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل از کمک 60 میلیارد تومانی دولت به شهرداری های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: امسال دولت 60 میلیارد تومان برای شهرداری های استان اردبیل از محل مالیات بر ارزش افزوده کمک مالی کرده در حالی که درآمد شهرداری ها در این مدت بسیار کمتر از این میزان بوده است.

وی افزود: شهرداری ها باید نسبت به کسب درآمد بیشتر تلاش کرده و از جذب نیروی اضافی در شهرداری ها پرهیز کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به جذب نیروهای غیر متخصص در شهرداری ها در سال های گذشته گفت: این اقدام نسنجیده باری سنگین بر دوش شهرداری هاست.

قلندری بیان کرد: برای پرداخت حقوق این کارکنان نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و شهرداران باید با صرفه جویی در هزینه های مربوط به آبادانی شهر در راستای جذب ثروت و درآمد برای پرداخت حقوق کارکنان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری باید بر اساس قانون به وظایف مرتبط با خود ورود یافته و با تعامل با شوراها و فرمانداران و بخشداران نسبت به انجام امور اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل ادامه داد: هر چه تنش در شهرداری ها بیشتر باشد به همان میزان از فرصت خدمت رسانی کاسته می شود.

قلندری همچنین شوراها را به پرهیز از ورود به مسایل اجرایی شهرداری ها فراخواند و گفت: شوراها باید اجازه دهند تا شهرداران وظایفی را که در قانون به عهده آنان گذاشته شده را به نحو احسن به انجام برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های کوتاه مدت مربوط به آبادانی شهرها خواستار انجام مطالعات علمی برای اجرای پروژه ها شد.

انتهای پیام/ح

کمک دولت به شهرداری های اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار