سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ؛

اقدامات کارشناسان مرکز بهداشت استان قم در ایام اربعین حسینی

باقری گفت:نظارت های بهداشتی با استقرار 4 تیم در سطح شهر، یک تیم در ستاد مرکز بهداشت و یک تیم آزمایشگاهی از 16 آبان ماه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ دکتر محمدجواد باقری، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ،با اشاره به اقدامات کارشناسان مرکز بهداشت استان قم در ایام اربعین حسینی گفت: با قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی و تعطیلات آخر هفته، نظارت های بهداشتی با استقرار 4 تیم در سطح شهر، یک تیم در ستاد مرکز بهداشت و یک تیم آزمایشگاهی از 16 آبان ماه آغاز شد.

وی بیان داشت: تا امروز 505 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 83 مورد بازدید از اماکن عمومی و 87 مورد بازرسی از موکب ها و ایستگاه های صلواتی صورت پذیرفته است و نظارت ها با توجه به بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این نظارت ها، 54 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و 72 مورد کلرسنجی آب انجام و 583 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

دکتر باقری ابراز داشت: با عنایت به استفاده بازرسان از تجهیزات پرتابل در نظارت ها، 180 مورد سنجش دمای مواد غذایی، 23 مورد سنجش پراکسید روغن، 11 مورد سنجش PH خمیر نان سنتی نیز انجام و به 20 مورد شکایت بهداشتی رسیدگی شد.

وی به برپایی موکب ها و توزیع نذورات اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن نظارت بر نحوه تهیه مواد غذایی و نذورات، کنترل غذای پخت آماده سرو از نظر زمان بسته بندی تا هنگام سرو غذا و شرایط نگهداری تا سرو انجام شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این ایام 15 آشپزخانه تهیه غذا که مشکل بهداشتی داشته اند به طور موقت تعطیل و پس از رفع نواقص و موارد غیربهداشتی تحت نظارت بازرسان مجددا به فعالیت خود ادامه دادند.

دکتر باقری ادامه داد: 4 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رفع نواقص پس از مهلت تعیین شده به جهت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی به کشیک های اربعین اشاره کرد و گفت: کشیک اربعین تا 21 آبان ادامه خواهد داشت و پس از 4 روز از 25 آبان لغایت 29 آبان به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام رضا(ع) به مدت 5 روز تشدید نظارت ها مجددا آغاز می شود.

انتهای پیام/ح

نظارت ها ی بهداشتی  مرکزبهداشت درایام اربعین حسینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.