باشگاه خبرنگاران خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اشتباه غربی‌ها در تشخیص کانون زلزله از کجا آب می‌خورد؟

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری گفت: سازمان‌های آمریکایی و اروپایی اکنون اشتباه خود در تعیین محل زلزله را اصلاح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام خبر زلزله در غرب کشور اخبار ضدونقیضی در خصوص محل این زلزله توسط رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد.

در حالی که برخی از منابع خارجی کانون اصلی زمین‌لرزه را سلیمانیه عراق اعلام کرده و برخی دیگر از منابع می‌گفتند مرکز اصلی زلزله کرمانشاه است؛ برخی دیگر از منابع غربی حلبچه را به عنوان مرکز اصلی زلزله اعلام کرده بودند.

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به این اخبار ضدونقیض با اشاره به اینکه فرآیند تعیین محل لرزه وابسته به ایستگاه‌های لرزه‌نگاری است اظهار کرد: ما در کرمانشاه شبکه لرزه‌نگاری داریم که نزدیک به کانون است و به همین دلیل کار ما نسبت به ایستگاه‌هایی که با فاصله چند کیلومتری می‌خواستند تعیین محل کنند راحت‌تر بود.

مرادی با اشاره به اینکه کار شبکه‌های زلزله‌نگاری خارجی هم بسیار خوب بوده است خاطرنشان کرد: اگر توجه کرده باشید در همان گزارش‌هایی که داده می‌‎شد هم منطقه مرزی به عنوان کانون زمین لرزه اعلام می‌شد.

وی با بیان اینکه ما شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه را داریم که وابسته است به شبکه لرزه‌نگاری کشوری است اظهار کرد: غیر از آن در منطقه غرب هم ایستگاه لرزه‌نگاری زیاد داریم و خوشبختانه با توجه به وجود این ایستگاه‌ها تعیین محلی که انجام شد تعیین محل دقیق و خوبی بود.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری با اشاره به اینکه سازمان‌های آمریکایی و اروپایی هم اشتباه خود در تعیین محل زلزله را اصلاح کردند خاطرنشان کرد: سازمان اروپا دقیقا کانون زمین لرزه را در استان کرمانشاه و پائین شهر ازگله انداخته است و آمریکا هم بزرگی زلزله را 7.3 ریشتر اعلام کرده است.

وی یادآور شد: این کاملا طبیعی است که وقتی یک ایستگاه لرزه‌نگاری کم یا زیاد می‌شود با توجه به تجربی بودن و میانگین‌گیری که از اعداد انجام می‌شود پارامتر کمی بازی کنند.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری درباره شیوه تشخیص مرکز زلزله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
کانون زلزله داخل مرزهای ایران و 23 کیلومتری سرپل بود و مرکز اروپایی بدرستی همان شب اعلام کررد
اما آمریکا ئیها در حرکتی شیطنت آمیز و بدون توجه به دانش اروپایی و البته مراکز ایران؛ عراق را محل زلزله اعلام کردند و تا دو روز هم پای فشاری کردند و یقینآ مقصود آنها انحراف اذهان از کانون توجه قرار نگرفتن ایران بوده و هست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
پس آخر زلزله کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار