ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

قهرمانان ورزش استان قزوین در مهر ماه در رقابت های مختلف حضو داشتند و توانستند نشان های خوش رنگی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این ماه البته با چند تغییر و تحول  و البته یک خبر تلخ ورزشی همراه بود .

در چند ماه گذشته ورزش استان در رویدادهای مختلف موفقیت هایی را کسب کرد که بیشتر زحمات آن بر دوش ورزشکاران بود و هیأت های ورزشی با برنامه ریزی روند موفقیت قهرمانان را هموار تر کرد.

 درخشش در بازی‌های داخل سالن آسیا

یکی از اتفاقاتی که در نخستین روزهای مهر برای ورزش استان رقم خورد، رقابت‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان بود که برای کشورهای آسیایی از اعتبار بالایی برخوردار است.

ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

سهم قزوینی‌ها در این رویداد، طلای مهدی جلالی در تکواندو و عنوان سومی فاطمه اعتدادی در فوتسال بود

پنجمی تیم ملی بسکتبال بانوان با هدایت افسانه حسن نایبی سرمربی قزوینی در رقابت‌های 3 به 3 و درخشش تیم ملی کشتی بانوان با سرپرستی مه‌ سیما بابایی از قزوین بود.

تغییر در رأس ورزش استان

 ورزش استان مهر ماه امسال با یک اتفاق و تغییر مهم همراه شد و آنهم  قدردانی از خدمات سه ساله محمد مشهدی آقایی مدیر کل ورزش و جوانان بود که عباس علایی مقدم قائم مقام او سرپرستی این اداره کل را برعهده گرفت.

 کاراته ، فعال ترین هیأت ورزشی

کاراته در ماهی که گذشت چند بار میزبان اردوی تیم ملی بود،  مراحل دوم تا پنجم اردوی آماده سازی این تیم در خانه کاراته قزوین برگزار شد و امیررضا میرزایی  از قزوین هم در جمع این ملی پوشان حضور داشت.

ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

در رده‌های سنی نوجوان و جوانان هم، امیرحسین بیگدلی و لیلا برجعلی، ملی پوشان قزوینی در اردوی تیم‌های ملی کاراته بودند ، علاوه بر آن در پایان رقابت‌های لیگ جهانی ترکیه، بهمن عسگری قهرمان شد ، لیلا برجعلی به نشان نقره دست یافت و امیررضا میرزایی به نشان برنز رسید.

 ورزش سه‌گانه و دو خبر

از سوی دیگر در مهر ماه، سید امیر حسینی از سوی مجمع برای ۴ سال دیگر در سمت خود یعنی ریاست هیات ورزش  سه گانه ابقا شد،  سید حسن بابایی ورزشکار قزوینی هم در رقابت‌های کاپ آسیا، در رده امید نایب قهرمان و در رده بزرگسالان سیزدهم آسیا شد.

 والیبال و تکراری یک فصل خوب

در رشته والیبال اما بعد از کناره گیری سپهرالکتریک از لیگ برتر و حضور نیافتن در رقابت‌های دسته اول، تیم شهرداری جایگزین آن شد تا با این کار از به خواب رفتن والیبال قزوین جلوگیری شود. ضمن این که در ماه مهر، پرنیا سادات میرصادقی بانوی والیبالیست قزوینی با شرکت در اردوهای تیم ملی نوجوانان از اعتبار قزوین دفاع می‌کند.

ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

بسکتبال بدون حامی مالی

در مهر ماه اما اسپانسری برای بسکتبال پیدا نشد و خبر از حضور نماینده استان در لیگ ۲ به گوش رسید، اما در سوی دیگر این رشته ورزشی، در بخش بانوان فاطمه آقازادگان پس از حضور موفق در اردوهای تیم ملی، در کنار سایر ملی پوشان نوجوانان در مسابقات آسیایی هند به میدان رفت.

 تغییر در هیأت جانبازان و معلولین

در روزهایی که به نام هفته پارالمپیک نام‌ گذاری شده، مجمع انتخاب هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان برگزار شد و سید محمد موسوی که خود از خانواده جانبازان و معلولین است با کسب حداکثر آرا،برای مدت ۴ سال به ‌عنوان رئیس جدید این هیأت انتخاب شد، تا برنامه‌ریزی و حمایت‌های بیشتر از قهرمانان و ورزشکاران این قشر داشته باشد.

 ماه تلخ دوجرخه سواری 

درگذشت یک پیشکسوت شاید مهم‌ترین و تلخ‌ترین خبر هیات دوچرخه سواری در مهر ماه بود ، در این ماه حامد ژاله در حین تمرین در آزا راه قزوین ، کرج براثر سانحه رانندگی درگذشت.

ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

خبر دیگر از این هیات  ، برگزاری  طرح استعدادیابی دوچرخه سواری با همکاری فدراسیون در قزوین بود که رکابزنان مرد و زن استان در رده‌های مختلف سنی خود را محک زدند.

 تداوم موفقیت های مرد همیشه قهرمان در سنگ‌نوردی

در مهر ماه و در پایان مسابقات جهانی ۲۰۱۷، رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی جهان با کسب ۳۵۴ امتیاز در رده دوم رنکینگ جهان قرارگرفت. این در حالی است که علیپور چند رویداد جهانی را به دلایل مختلف از دست داد، اما در سال ۲۰۱۷، ضمن شکستن رکورد جهان، فاتح چند رویداد معتبر جهانی و آسیایی شد.

موفقیت برون مرزی ژیمناستیک

در روز‌هایی که سکان هدایت تیم ملی به محمد رضا خیرخواه مربی قزوینی واگذار شد، تیم ملی با هدایت این مربی کهنه کار در رقابت‌های اسلوونی قهرمان شد، تا ژیمناستیک کشورمان بعد از مدت‌ها در رقابت‌های معتبر خود نمایی کند.

ورزش استان قزوین در ماهی که گذشت

در این موفقیت مهم، حمید رضا قاقزانی ژیمناست استان هم در ترکیب تیم ملی موفق به کسب ۲ نشان نقره و برنز انفرادی شد تا قزوین باز هم در ژیمناستیک حرفی برای گفتن داشته باشد.

این اتفاقات و فعالیت‌ها در حالی رخ می‌دهد که ورزش استان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و اسپانسر‌ها (حامیان مالی) هوای ورزش و ورزشکاران را ندارند.

در چند ماه مانده به آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ باید منتظر بود و دید آیا ورزش استان برای کسب نشان‌های بیشتر در این رقابت‌ها برنامه خاص دارد یا نه.

گزارشگر ، مهدی چگینی 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار