رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان یزد:

صدورنخستین پروانه نشان استاندارد حلال گوشت قرمز در یزد

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان یزد گفت: پروانه های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با این واحدها به صورت یک ساله واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ناهید شجاعی فرد رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان یزد گفت: نخستین پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز در کشور و همچنین نخستین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیور از سوی این اداره کل صادر شد.

 شجاعی فرد افزود: یکی از موضوع های اساسی در جهان اسلام ، رعایت احکام الهی در تهیه و تامین مواد غذایی و توسعه برند حلال برای صادرات کالاهای حلال و به ‌دست آوردن بازارهای جهانی است.

وی افزود: در این ارتباط و از آن جایی که یزد از قدیم به عنوان دارالعباده معروف بود، یکی از واحدهای کشتارگاه صنعتی استان، پس از فراهم کردن زیرساخت های لازم و به کارگیری کارشناس امور اسلامی حلال، موفق به دریافت پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز برای نخستین بار شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد یزد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نماینده کشور ما در مجامع بین المللی مرتبط ،همواره تلاش کرده است دیدگاه های خود را که منبعث از اعتقاد و باورهای دینی و مذهبی است مطرح کند.

شجاعی فرد، تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان نیز به پیروی از این خط مشی و با توجه به وجود استانداردهای مرتبط به عنوان مرجع و سند قانونی برای تحقق شعار  یزد استان پیشرو در استانداردسازی مبادرت به صدور پروانه های نشان استاندارد حلال کرد.

این مقام مسئول یادآورشد: تدوین استاندارد ملی ایران به شماره 12000 با عنوان غذای حلال – راهنمای عمومی استاندارد در مهرماه 1388 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر شده است .

وی هدف از تدوین این استاندارد را تعیین الزامات و ویژگی های پایه برای انطباق مواد اولیه و فرآورده های غذایی در هر مرحله از زنجیره غذایی با احکام و قوانین اسلام عنوان کرد که در این راستا اداره کل استاندارد یزد توانسته است نخستین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیور را به یک واحد تولیدی بدهد.

شجاعی فرد تاکید کرد: پروانه های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با این واحدها به صورت یک ساله واگذار می شود که در صورت استمرار شرایط کیفی واحدها ،بعد از گزارش بازرسان و کارشناسان ، تمدید خواهد شد.

سرانه مصرف گوشت قرمز در استان یزد 24 کیلوگرم است و 40 درصد گوشت مصرفی استان یزد وارداتی است.

استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد آن در 21شهر و بقیه در روستا و آبادی زندگی می کنند، 656هزار نفر جمعیت استان در شهرستان یزد سکونت دارند.

انتهای پیام/ ی

رعایت احکام الهی در تهیه و تامین مواد غذایی و توسعه برند حلال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.