فریدون عباسی مطرح کرد:

عقب ما‌ندگی کشور ناشی از ضعف در علوم انسانی است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه عقب ما‌ندگی کشور،‌ نقص فنی و ضعف علمی نیست گفت: عقب‌ماندگی ناشی از ضعف در علوم انسانی است.

عقب ما‌ندگی کشور ناشی از ضعف در علوم انسانی استبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در همایش تجربه اعتماد که در تالار شهید رجب‌بیگی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به روز 13 آبان،‌ روز استکبار ستیزی گفت: اگر بخواهیم به استکبار ستیزی بپردازیم حتما می‌بایست در ابتدا به موضوع مهاجرت مغز‌ها رسیدگی کنیم،‌ وقتی کشور‌های غربی نیرو‌های جوان و نخبه کشور را که برای پرورش آنها کشور هزینه داده، به راحتی به خدمت می‌گیرند،‌ این موضوع مهم‌ترین موضوع مبارزه با استکبار است.

عباسی در ادامه گفت: امروز شاهد هستیم که جای مصادیق عوض شده است، روز 13 آبان که نماد استکبار ستیزی بوده امروز به عنوان برخورد با مبانی نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌گردد، همچنین عده‌ای در تلا‌شند که مصادیق آزادی را جابجا کنند و اصل آزادی را به چالش بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تردید‌های موجود در مسیر موفقیت‌های علمی کشور گفت: ما باید از تردید پرهیز کنیم، تردید همواره در جامعه وجود داشت، از قبل از انقلاب برخی به پیروزی انقلاب تردید داشتند و اگر خط‌شکنان نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، در زمان جنگ هم تردید وجود داشت و اگر دستگاه مختصات امام نبود و مسیر پیروزی را برای ما مشخص نمی‌کرد ما در جنگ به پیروزی نمی‌رسیدیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به تردید‌ها در مسئله هسته‌ای گفت: این تردید در مسئله هسته‌ای هم وجود داشت، عده‌ای در ابتدا فکر نمی‌کردند که جوانان این کشور بتوانند در صنعت هسته‌ای موفق شوند یا این شعار در سال‌های گذشته مطرح شد که ما در معا‌هدات بین‌المللی حضور پیدا کنیم تا از حقوقی که غرب برای ما مشخص کرده استفاده کنیم، اما در عمل ما از حقوق خود محروم شدیم و تنها وظایفی به ما دیکته شد؛ اینکه بر‌جام ظرف اینکه 20 دقیقه در مجلس تصویب می‌شود ناشی از همین تردید‌هاست که مانع پیشرفت کشور شده است.

 عباسی با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: ما در حوزه علوم انسانی باید تحول ایجاد کنیم،‌ باید مبانی نظام اسلامی را مشخص کنیم، ساختار‌های نظام جمهور اسلامی که در حقیقت عمود خیمه انقلاب اسلامی هستند باید تقویت شوند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم روز‌های 13 آبان و 16 آذر را گرامی بداریم، باید ببینیم دشمن به تضعیف چه بخشی از کشور پرداخته است،‌ قطعا تقویت همان بخش خط مقدم پیشرفت کشور است.

 وی با ذکر این نکته که مهمترین مساله امروز کشور، مسائل علمی است‌ افزود: دانشگاهیان، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از نظر علمی باید پیشرو باشند و بدانند مرز پاسداری از انقلاب اسلامی،‌ مرز علمی است‌، ما اگر اجاره بدهیم که سکولار‌ها و مدافعان مکتب لیبلاریسم‌ مدیریت کشور را به عهده بگیرند برجام‌های دیگری خواهیم داشت.

 

بسیاری از متخصصین رشته‌های هسته‌ای در 4 سال گذشته بیکار شده‌اند

این استاد دانشگاه با انتقاد از دولت نسبت به بی‌اهمیتی به آموزش عالی کشور گفت: به جای اینکه وزیر علوم اولین وزیر پیشنهادی رئیس جمهور باشد چرا باید در هر 2 دوره اخیر وزیر علوم با تاخیر انتخاب شود؟ چرا به دانشگاه که مبدا تحولات و وزیر علوم، فرمانده جنگ نرم در برابر دشمن است به این میزان بی‌اهمیت هستیم؟

 وی در ادامه گفت: موضوع عقب ما‌ندگی کشور،‌ نقص فنی و ضعف علمی نیست بلکه ضعف در مبانی و نظریات علوم انسانی است، مشکل ما پذیرفتن علوم انسانی غربیست‌، اگر در سیستم‌های هسته‌ای کشور بتن ریخته می‌شود ناشی از پذیرش تفکرات غربیست‌.

 عباسی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای پیشرفت در علوم هسته‌ای ندارد یادآور شد: بسیاری از متخصصین و تحصیل‌کرده‌های رشته‌های هسته‌ای در طول 4 سال گذشته بیکار شده‌اند و بودجه دولتی در صنعت هسته‌ای به شدت افول کرده است.

 

دشمن به دنبال از بین بردن دست‌آوردهای علمی کشور

 در ادامه این نشست علی باقری معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب در هر جایی که کشور ضعیف بود دشمن تمرکز خود را بر روی آن ضعف گذاشت،‌ اما امام و مردم با خود اتکایی‌ و نگاه به استعداد‌های داخلی توانستند همین تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند، برای مثال جنگ تبدیل به فرصت علمی شد؛ پیشرفت صنعت‌ موشکی مدیون جو‌انانیست که در جنگ تلاش کردند.

 معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه دشمن برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر 2 هدف را در نظر گرفته است گفت: اولین هدف دشمن تضعیف ریشه‌های قدرت جمهوری اسلامی،‌ التزام عملی به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب بوده است، این تضعیف چه در سطح مردم و چه در سطح مسئولین شکل گرفت.

 باقری در تشریح دومین هدف دشمن گفت: تغییر در آرا و اندیشه‌های علمی و دانشگاهی و از بین بردن دست‌آوردهای علمی کشور دومین خواست دشمن است که دانشگاهیان می‌بایست از مبانی اعتقادی و ارزش‌های انقلابی خود پاسداری کنند. خون امثال شهید حججی‌ می‌بایست در قلم دانشجویان کشور جاری باشد.

آمریکا پروژه تضعیف توانمندی‌های نظامی و موشکی کشور را آغاز کرده

باقری یادآور شد: آمریکا پروژه تضعیف توانمندی‌های نظامی و موشکی کشور را آغاز کرده است و اگر اساتید و دانشجویان کشور نسبت به توطئه‌های دشمن غافل باشند، به زودی باید در مورد امنیت ملی کشور هم با آمریکا مذاکره کنیم.

 انتهای پیام/

اظهارات فریدون عباسی و علی باقری در دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار