آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای عمل کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش خود اعلام کرد ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران تا تاریخ پنجم نوامبر برابر با 96 و هفت دهم کیلوگرم بوده است. این در حالی است که این رقم در ماه اوت برابر با 88 و چهار دهم کیلوگرم اعلام شد. این رقم، پایین تر از حد 202 و هشت دهم کیلوگرم است که در توافقنامه هسته ای سال 2015 به آن اشاره شده است.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد ذخیره آب سنگین ایران در تاریخ ششم نوامبر برابر با 114 و چهار دهم تن بوده است. این در حالی است که این رقم در ماه اوت برابر با 111 تن بود. این میزان، پایین تر از حد 130 تن است که در توافق هسته ای ایران با 1+5 به آن اشاره شده است.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود نوشت ایران به آژانس اعلام کرده است قصد دارد به منظور تحقیقات، در آینده نزدیک یک «رئاکتور آب سبک بحرانی» را در محل سازمان انرژی اتمی ایران طراحی کند و آن را بسازد.

انتهای پیام/

 

تایید پایبندی ایران به تعهدات برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار