معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور؛

دریاچه ارومیه قابل احیاست

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور گفت : هر چند به سال ها زمان نیاز است اما با برنامه ریزی درست و رفتار اصولی دریاچه ارومیه 100 درصد قابل احیاست.

دریاچه ارومیه قابل احیاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور،در حاشیه همایش مدیریت پیوند آب ، انرژی ، غذا و پساب در دریاچه ارومیه به میزبانی دانشگاه تبریز گفت : زمان فاکتور مهمی در احیای این دریاچه به شمار می رود چرا که احیای آن به سال ها زمان نیاز دارد.


وی افزود : ارائه راه حل روی کاغذ ساده است در حالیکه ورودی دریاچه باید زیاد شود تا احیا شود.


مدنی با بیان اینکه بخشی از نیاز آبی دریاچه ارومیه ، باید از طریق بارندگی ها تامین شود گفت :این میزان در سال گذشته آبی بسیار ناچیز بود، هر چند بخش اعظمی از وضع فعلی دریاچه به رفتار انسانی باز می گردد.


به گفته معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور بر این اساس باید کشاورزی را در حاشیه دریاچه ارومیه محدود کرد و مصارف آبی را در این بخش به حداقل رساند.


مدنی در تشریح نقش مردم، مدیریت و شرایط اقلیمی در وضع فعلی دریاچه ارومیه گفت: هر چند شرایط اقلیمی در این وضع بی تاثیر نیست اما عامل اصلی این وضع حاصل رفتار انسانی و تصمیمات نادرستی است که در دراز مدت اثر منفی بر روی آن گذاشته است.


به گفته وی با تمام این احوال بدون همراهی مردم نمی توان دریاچه ارومیه را نجات داد از این رو باید تفکر خود را عوض کرده و باور کنیم که با برنامه ریزی بهتر می توان هم امنیت آبی و هم امنیت غذایی مردم را حفظ و تامین کرد.

انتهای پیام/خ

دریاچه ارومیه 100 درصد قابل احیاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.