استاندار اصفهان خبر داد:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی اصفهان برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله

استاندار اصفهان گفت: تمامی دستگاه‌ها از جمله هلال احمر نیز مکلف شده‌اند که امکانات خود را به صورت آماده‌باش برای حادثه‌دیدگان زلزله درآورند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده ضمن تسلیت جانباختن هموطنان‌مان در زلزله اخیر استان کرمانشاه و ایلام، ابراز امیدواری کرد که با استقرار تیم‌های امدادی از شب گذشته در این مناطق در اسرع وقت آواربرداری صورت گیرد تا این حادثه با حداقل تلفات انسانی مواجه شود.

وی افزود: مدیریت استان براساس وظیفه انسانی خود در نخستین ساعات وقوع حادثه ضمن تماس با استاندار کرمانشاه آمادگی خود را برای بسیج تمامی امکانات و نیروهای انسانی اعلام کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شب گذشته، گفت: در این جلسه همه دستگاه‌ها استان به صورت آماده‌باش مجهز شدند و نخستین دستگاه اتوبوس بیمارستانی در شب گذشته به همراه 5 هزار تخته پتو و هزار تخته چادر به مناطق حادثه دیده اعزام شد.

وی با بیان اینکه در ساعت 2 بامداد از سوی ستاد مدیریت بحران کشور در خواستی مبنی بر اعزام پزشک و امدادگر با توجه به اعلام آمادگی استان اعلام شد، خاطرنشان کرد: بلافاصله تعداد 30 پرستار، 10 پزشک، 30 نجات‌گر و 27 نفر از عوامل امدادی در قالب تیم‌های آواربرداری و اقدامات امدادرسانی هلال احمر به همراه دو تیم جستجو مجهز به دو قلاده سگ زنده‌یاب، 6 دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه خودرو کمک دار به مناطق حادثه دیده اعزام شده است.

مهرعلیزاده از اعزام تیم تخصصی شرکت گاز برای جلوگیری از وقوع حوادث مربوط به نشتی گاز خبر داد و تصریح کرد: 5 بیمارستان استان از شب گذشته آماده‌باش هستند و امروز صبح نیز تمامی بیمارستان‌ها برای عمل‌های ضروری در حال آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان از شب گذشته تا کنون مشوق ما بودند و تماس‌های زیادی برای کمک به مردم حادثه‌دیده صورت گرفته است، بیان داشت: مراتب محبت مردم اصفهان را به حادثه‌دیدگان اعلام می‌داریم و اعلام می‌کنیم ما به عنوان سربازان مردم، آماده کمک به حادثه‌دیدگان هستیم و اصفهان استانی پیشگام در جهت کمک‌رسانی به موقع به حادثه‌دیدگان بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نیروهای اعزامی هر لحظه با استان در تماس هستند که در صورت نیاز امکانات و تجهیزات اعزام شود، یادآور شد: تمامی دستگاه‌ها از جمله هلال احمر نیز مکلف شده‌اند که امکانات خود را به صورت آماده‌باش درآورند و علاوه بر آن با مراکز خود در سطح ملی نیز در تماس هستند و هر زمان هم که از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اعلام نیاز شود بلافاصله تجهیزات و امکانات ارسال خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.