هاشمی درجلسه ستاد مدیریت بحران کرمانشاه:

بسیاری از زلزله زدگان به دنبال غذا و چادر هستند/ضرورت تامين فورى اقلام مورد نياز آسيب ديدگان

وزیربهداشت گفت:زلزله زدگان به دنبال غذا و چادر هستند واقلام مورد نياز باید فوری تامین شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: در حوزه بهداشت و درمان، اقدامات اولیه در مناطق زلزله زده، اعزام مصدومان به مراکز درمانی و اعمال جراحی مورد نیاز انجام شده است.

وی ادامه داد: تیم های بهداشت و حمایت های روحی و روانی در مناطق زلزله زده، مستقر و تحت مدیریت استاندار و فرمانداران شهرستان های استان کرمانشاه هستند

هاشمی عنوان کرد: همکاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان از سوی دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی و نظامی در مناطق زلزله زده وجود دارد و مصدومان با 20 فروند بالگرد، به مراکز درمانی انتقال یافتند.

اقدامات روانشناختی و بهداشتی از فردا

وزیربهداشت با بیان اینکه اقدامات اولیه در حوزه بهداشت و درمان تا فردا بعد از ظهر به طور کامل انجام می شود، افزود:  پس از این زمان، اقدامات تیم های روانشناختی و تیم های بهداشت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ارسال امکانات به مناطق زلزله زده گفت: شهرداری تهران 40 هزار عدد پتو و چادر و همچنین مواد غذایی به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

روحانیون در مناطق زلزله زده حضور بیشتری داشته باشند

 هاشمی تاکید کرد: روحانیون از فردا در مناطق زلزله زده حضور بیشتری داشته باشند زیرا می تواند آرامش بخش باشد.

وزیر بهداشت گفت: دستگاه های اجرایی در زلزله غرب کشور به ویژه در تامین آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان و اسکان زلزله زدگان، اقدامات خوبی داشتند که جای تقدیر دارد اما باید از مردم این مناطق تقدیر مضاعف کرد چون بی نظیر هستند و با وجود کاستی ها و نقایص از جمله کمبود غذا و چادر، از آنها چیزی جز احترام ندیدم.

وی ادامه داد: در شرایط مصدومیت و فوت نزدیکان، انتظار است که رفتار پرخاشگرانه را ببینیم اما مردم مناطق زلزله زده بزرگواری بسیار زیادی دارند چون در دوران دفاع مقدس، سختی های فراوانی را متحمل شدند.

 زلزله زدگان به دنبال غذا و چادر هستند

هاشمی با بیان اینکه مهمترین اقدام پیش روی ما، تامین امنیت و اسکان مردم مناطق زلزله زده و توزیع چادر در بین آنها است،گفت:بسیاری از زلزله زدگان به دنبال غذا و چادر هستند و ضرورت تامين فورى اقلام مورد نياز آسيب ديدگان وجود دارد البته وزیر کشور دستور تامین 20 هزار چادر برای مناطق زلزله زده را صادر کرد.

وی یادآور شد: بخشی از ناهماهنگی ها در روز اول وقوع زلزله، پذیرفتنی است اما از فردا به ویژه در مناطق روستایی، باید نیازهای اولیه مردم تامین و آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار