هشدار ۱۵ هزار دانشمند درباره آینده زمین

بیش از پانزده هزار دانشمند از ۱۸۴ کشور جهان نامه‌ای با عنوان «هشدار دانشمندان جهان به بشریت، اخطاریه دوم» را امضاء کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز دوشنبه درست ­بیست و پنج سال پس از آنکه دانشمندان با توجه به خطرات پیش‌آمده برای محیط زیست، «هشداری برای بشریت» منتشر کردند، نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از این هشدار منتشر شد که در آن گفته شده است اغلب مشکلات زمین به سطح هشدار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، بیش از پانزده هزار دانشمند از ۱۸۴ کشور جهان نامه‌ای با عنوان «هشدار دانشمندان جهان به بشریت: اخطاریه دوم» را امضاء کردند که نسخه اولیه آن سال ۱۹۹۲ به وسیله اتحادیه دانشمندان دغدغه‌دار و با امضای هزار و هفتصد دانشمند منتشر شد.

در نسخه تازه این هشدار آمده است تقریبا تمامی تهدیدات زیست محیطی به خصوص جمعیت جهان که از سال ۱۹۹۲ بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته، بدتر شده است.

در این هشدار به موارد دیگری مانند انتشار آلاینده‌های کربنی به دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی و همچنین فعالیت‌های ناپایدار کشاورزی، جنگل‌زدایی، کمبود منابع آب شیرین، نابودی حیات دریایی و گسترش مناطق مرده در اقیانوس‌ها به عنوان تهدیدات بزرگ اشاره شده است.

انتهای پیام/

هشدار دانشمندان جهان به بشریت: اخطاریه دوم درمورد خطرات زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
ما می گوییم ادم از خاک درست شده است . آدمها چگونه به وضع سلامت خود و نظافت خود توجه می کنند باید بهتر از خود به زمین توجه کنند.
آخرین اخبار