دبیرکل سازمان ملل خواستار بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار شد

گوترش در حاشیه نشستی در فیلیپین در دیدار با رهبر حزب حاکم میانمار از او خواست با بازگشت مسلمانان ستمدیده روهینگیا به کشورشان موافقت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رهبر حزب حاکم در میانمار خواست زمینه بازگشت صد‌ها هزار آواره روهینگیایی را به میانمار ایجاد کند.

او در حاشیه نشست سران کشور‌های منطقه‌ای در فیلیپین، با «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم میانمار، دیدار کرد و خواستار آن شد تا این کشور به اقلیت مسلمان روهینگیا اجازه بازگشت به کشور را بدهد.

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل در دیدار با سو چی بر لزوم گشوده شدن راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، بازگشت داوطلبانه، دائم و امن آوارگان و همچنین آشتی واقعی میان قومیت‌ها در میانمار تاکید کرد».

سو چی، که یکی از برندگان جایزه صلح نوبل نیز است، به دلیل پرهیز از دفاع از حقوق اقلیت مسلمان میانمار، مورد انتقاد شدید سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است. سازمان ملل دولت میانمار را به نسل‌کشی علیه مسلمانان ستمدید این کشور متهم کرده است.

این در حالی است که آمریکا با تمایز قائل شدن میان دولت غیرنظامی و حاکمان نظامی میانمار، از انتقاد از سو چی خودداری کرده است.

انتهای پیام/

درخواست گوترش از سو چی درباره مسلمانان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار