فرهنگ نفت باید به فراموشی سپرده شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرهنگ نفت باید به فراموشی سپرده شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست با نخبگان صنعتی و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی و شهرستانی و نخبگان دانشگاهی و صنعتی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، اظهار کرد: حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان ریسک سرمایه گذاری در این شرکت‌ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور سه هزار و 200 شرکت دانش بنیان وجود دارد، بیان کرد: با حمایت دولت یازدهم و دولت کنونی بسیاری از این مراکز پایه‌گذاری شد.

ستاری با اشاره به تشکیل شرکت دانش بنیان در سطح شهرستان‌ها گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان از فرزندانی که از دارای محرومیت بودند پایه‌گذاری شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه دادد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا با وجود چنین فرزندانی که در محرومیت به سر می‌برند به وجود آمده است.

وی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان و همچنین وجود فرزندان نفتی در این منطقه گفت: با فرزندانی که با پول نفت بزرگ شده‌اند نمی‌شود این چنین شرکت‌ها را تاسیس کرد.

این مسوول با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران دارای فرزندان با ارزشی بوده که این خود برای این استان یک امتیاز است، بیان کرد: ما می‌توانیم به این فرزندان آموزش دهیم که چگونه از آموزش به ثروت برسند.

ستاری عنوان کرد: در دانشگاه‌ها نیاز به زیست بوم است که مهمترین عامل در بخش دانش بینان است که در این زمینه باید افراد را شناسایی کرد و زمینه را برای آنها فراهم کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این اتفاق باید در استان کهگیلویه وبویراحمد رخ دهد.

ستاری با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای منابع غنی آب و خاک و همچنین گیاهان دارویی است، ابراز کرد: گیاهان دارویی این منطقه از کشور اروپا نیز بسیار است.

وی ادامه داد: اقتصاد نفتی در این شهرستان باید به فراموشی سپرده شود و فرهنگ نفت همان فرهنگی است که باید پول مفت خرج شود که در این زمینه نمی‌شود موفق شد.

وی با بیان اینکه کشورهای که دارای منابع غنی هستند، اذعان کرد: این کشورها هیچ‌گاه موفق نبوده‌اند چرا که طبیعت فرهنگ منابع غنی و نفت این گونه است.

وی با اشاره به استانداران گفت: استانداران باید از فرزندانی که دارای استعدادی نهفته و نخبه هستند حمایت کنند و نگذارند این نخبگان از استان خارج شوند.

ستاری ادامه داد: اکو سیستم زیست بوم باید فراهم شود تا زمینه ماندگاری این فرزندان مهیا شود.

این مسوول با بیان اینکه اینکه صنعت نفت خیرش به استان و شهرستان نمی‌رسد یک بحث جداگانه است، ادامه داد: خود ما باید بخواهیم و مسوولان باید تلاش کنند تا شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در این استان به وجود بیاید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به دانشجویانی که مدرک ارشد دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید دوره‌های کار آفرینی را برای دانشجویان در دانشگاه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش و پرورش نیز دانش آموزان در پژوهش سرا آمادگی کامل دارند و باید از این قشر نیز حمایت کرد.

انتهای پیام/غ

حمایت استانداران از نخبگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.